181 246 läst ·
2 900 svar
181k läst
2,9k svar
PEth, vad gäller?
Byggveteran
· 2 741 inlägg
Jag dricker inte mycket normalt sett men är jag på semester så blir det defintivt mer än hemmaP pmd skrev:
Fri sprit på planet ner då blir det nån öl och nån drink
På plats all inklusive på hotellet
Öl till maten och några drinkar på stranden varje dag.
Defintivt inte full men mängden sprit under veckan var betydligt mer än en normal vecka hemma (inklusive en normal semester vecka)
Som sagt börjar närma mig pensionen och dricker klart under medel och har alltid gjort det.
Däremot under några resor under året när jag inte har tjänstgöring i sikte så kan det bli mer och vill definitivt inte riskera mitt jobb som då är beroende av att jag faktiskt har mitt körkort i behåll, både i jobbet samt ta mig till stationen på larm.
Medlem
· Halland
· 4 495 inlägg
Du är extremt ursäktande mot felaktigheter och verkar mest vilja stryka ett streck över allting, då menar jag i detta inlägg och de senaste inläggen. Med ditt resonemang blir det inga konsekvenser av att göra fel för man bara rättar sig så är allt glömt.BirgitS skrev:
Nej, tråden handlar om att PEth-tester har använts på ett felaktigt sätt, inte används. Sedan i mars så gäller något annat.
Hmm, händer ju att dementa begår brott eftersom de inte förstår att de gör det. På demensboenden är det ju normalt att de går in i de andras lägenheter, tar deras saker etc. Men man ursäktar dem.
Och att hänvisa till dementa är bara orimligt eftersom de lider av demens. Jag tror inte chefen för Transportstyrelsen hade fått behålla sitt jobb om han varit dement.
Det allvarliga med vad Transportstyrelsen gjort är att de smugit med testerna och utfört regelrätta överfall på personer som fått test tagna efter aktiviteter där det anses socialt accepterat att konsumera mycket alkohol. Och ja, det är läkarna som tagit provet men uppenbarligen har detta skett på Transportstyrelsens initiativ så de är skyldiga.
Sedan när det hela uppdagas glider de undan med halvsanningar som att PEth är en utmärkt markör för alkohol när den inte kan skilja på långvarigt och tillfälligt bruk.
Det mest obehagliga med hela denna historia ät att myndigheterna etablerar en standard för att smyga in diverse tester för att övervaka din livsstil. Vad blir nästa prov?
Nja. Tyvärr skeppar väl USA fortfarande krigsmateriel på gamla Bidenkontrakt samt låter Ukraina använda satelliterna så de kan sikta rätt med sina kanoner, om man skall förenkla resonemanget. Har jag fel är det bara bra så detta elende med oundvikligt slut kan upphöra så fort som möjligt.P pmd skrev:
Men, hur kom vi från svenska myndigheters missbruk, hit?😁
Att frikännas är inte ett bevis på att vara oskyldig, utan endast ett bevis på att det inte går att säkerställa skuld.P pmd skrev:
Han gav i alla fall begreppet "klipp och klistra" ett ansikte.
För att återgå till ämnet, var den gode "hjälten", Marjasin extra förtjust i att klippa i alkoholräkningar han ville att skattebetalarna skulle betala.🤑
Dubai är dubbelmoral ens näste. Det finns hur mycket alkohol som helst om du håller dig till de västerländska ställena. Likaså lättklädda kvinnor...P pmd skrev:
Men om du rör dig till andra platser så kan du åka in i häktet för både alkohol och fel klädsel.
Det är därför man utreder dem noggrannt.P pmd skrev:Inget allvarligt har hänt förutom för den som fick sitt körkort indraget. Men det är väl smällar man får ta i den här branschen (obskyr populärkulturell referens).
Givetvis ska man följa upp misstankar, men det är en viss skillnad på att ta misstankarna som dagens sanning och på att utreda dem noggrannt.
Det är vad jag skulle kalla en krigsförbrytare, men det är en annan diskussion.P pmd skrev:
Om det vet vi ju inget. Ja, förutom att de gjort allt förutom att vara noggranna.T Troberg skrev:
Ansluta sig som frivilligt till ett plundrade rövarband är inget att skryta över.T Troberg skrev:
Kanske för mycket k-sprit innanför karossen?blackarrow skrev:
Om 3 år har vi självkörande bilar.
Det har väl varit 3 år kvar ända sedan 2015 enligt tesla.
Men nu händer det. 10 Tesla Y kör som robottaxi Austin med en tekniker som övervakar körningen från passagerarsätet.
Dock verkar Teslas robottaxi vara mer mänsklig än förväntat och rädd för polisbilar.
Den har setts tvärnita mitt i trafiken då det funnits en polisbil i närheten utan att den varit i teslans färdväg.
[länk]
Har suttit som transportledare något år. Dels hade samtliga fordon alkolås. Men även nyckelskåpet som gav utslag på en lättöl. Visst hade vi ett gäng fyllskallar på det företaget. Men alla klarade sig utmärkt. Vad dom gjorde på sin fritid var inget vi på något sätt ville styra över. Så länge dom klarade nyckelskåpet morgon, lunch och kväll. Initiativet med peth-testet är ett rejält felslut och straffar människor som inte begått ett brott. Det är inte olagligt att vara alkoholist, vad jag vet.Anna_H skrev:
Precis!
Det är ett bra test för att bedöma om en person med dokumenterade alkoholproblem är lämplig för att FÅ TILLBAKA sitt körkort efter att ha åkt fast för rattfylla. Men det funkar absolut inte för att bedöma om någon som yrkesmässigt blåser grönt på jobbet varje dag har så grava alkoholproblem att hen inte kan sköta sitt jobb.
Varav denna vurm för honom?P pmd skrev:
Att han lät skattebetalarna stå för hans sprit är väl helt klart och att han försökte dölja det genom att "förenkla" kvittona är även det klarlagt, så vitt jag mins.
Så var gjorde han som var så hjältemodigt. Skyddade små barn, räddade gravida undan kulorna, räddade Rödakorspersonal från att bli skjutna i ryggen?
Ber om ursäkt för att detta är milsvida ifrån ämnet, men är uppriktigt intresserad över vad han gjorde som skulle generera titeln "krigshjälte".
Jag har egentligen ingen aning om vilken typ av tidning detta är...
https://www.tidningenproffs.se/nyhe...relsens-chef-maste-avga-efter-kammarrattsdom/
https://www.tidningenproffs.se/nyhe...relsens-chef-maste-avga-efter-kammarrattsdom/