A AndersS skrev:
Har ju tagit en del prov de senaste åren på vårdcentral, vad heter testen om man tittar under prov i iournalen?
När jag förnyade lastbilskort gjordes inga sådana tester om jag nu minns rätt.
Här är skärmdump från det enda B-PEth provet som har tagits på mig, som jag kan se via 1177 å det sträcker sig bakåt till slutet av 2017.
Skärmdump av B-PEth-testresultat från 1177, visar provtagningstid som 2023-10-04 och resultat <0,05 umol/L ligger inom refintervall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

blackarrow blackarrow skrev:
Det skulle väl vara om rödsprit räknas som lösningsmedel.
Alkohol är väl ett typiskt lösningsmedel?

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
nino nino skrev:
PEth
Oki, kan se mina årliga prov sedan 2017 på 1177, ca 20 st, men ingen PEth.
Och 2022 i samband med förnyelse av körkort.

A AndersS skrev:
Oki, kan se mina årliga prov sedan 2017 på 1177, ca 20 st, men ingen PEth.
Och 2022 i samband med förnyelse av körkort.
Konstigt att dom inte kollade det när du förnya lastbilskortet

Hmm, 0,05 till 0,30 är måttlig konsumtion enligt den bilden, över 0,30 är överkonsumtion.
Känns som det saknas ett steg.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Hmm, 0,05 till 0,30 är måttlig konsumtion enligt den bilden, över 0,30 är överkonsumtion.
Vilket saknar du?

• Gilla
nino
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilket saknar du?
Borde det inte finnas nåt mellan måttlig konsumtionm alltså inga problem, och överkonsumtion, typ problem. Nån form av riskbruk kanske som möjligen inte är ett problem men kanske är det.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS
V Ville_Vessla skrev:
Borde det inte finnas nåt mellan måttlig konsumtionm alltså inga problem, och överkonsumtion, typ problem. Nån form av riskbruk kanske som möjligen inte är ett problem men kanske är det.
Jag vet inte, men det kanske är så att måttlig konsumtion snarare innebär något som kanske är ett problem än att det innebär "inga problem". Men sen beror det ju på vilken sorts problem du tänker på, t.ex. risken för cancer ökar med varje alkoholintag.

P
BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet inte, men det kanske är så att måttlig konsumtion snarare innebär något som kanske är ett problem än att det innebär "inga problem". Men sen beror det ju på vilken sorts problem du tänker på, t.ex. risken för cancer ökar med varje alkoholintag.
Har du inte slutat med ditt svammel än BirgitS?
Transportstyrelsen finns inte till för att kontrollera normala svenskars, som råkar ha körkort, hälsa, om personerna får eller inte får cancer är lååångt utanför Transportstyrelsens uppdrag och kompetensområde.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
BirgitS
P Peter787 skrev:
Har du inte slutat med ditt svammel än BirgitS?
Transportstyrelsen finns inte till för att kontrollera normala svenskars, som råkar ha körkort, hälsa, om personerna får eller inte får cancer är lååångt utanför Transportstyrelsens uppdrag och kompetensområde.
Det var ju ett synnerligen konstigt svar på inlägg som inte alls handlar om Transportstyrelsen utan om sjukvårdens (1177:s) begrepp. Hur vore det om du läste tråden innan du svarade. Ditt svar blev ju verkligen bara svammel i det här sammanhanget.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Det var ju ett synnerligen konstigt svar på inlägg som inte alls handlar om Transportstyrelsen utan om sjukvårdens (1177:s) begrepp. Hur vore det om du läste tråden innan du svarade. Ditt svar blev ju verkligen bara svammel i det här sammanhanget.
Du får nog läsa inläggen du svarar på lite noggrannare, 1177 kom bara in som källa för provtagningsjournal, med referens till förändrade körkortstillstånd.
Allt i tråden handlar om Transportstyrelsens övergrepp och inkompetens när det gäller beordrande och tydandet av PEth prov.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Du får nog läsa inläggen du svarar på lite noggrannare, 1177 kom bara in som källa för provtagningsjournal, med referens till förändrade körkortstillstånd.
Allt i tråden handlar om Transportstyrelsens övergrepp och inkompetens när det gäller beordrande och tydandet av PEth prov.
Det är du som får läsa inläggen bättre.
NEJ, allt i tråden handlar inte om Transportstyrelsen, det finns deltrådar som handlar om annat.

@BirgitS två senaste inlägg härrör till följande inlägg,
V Ville_Vessla skrev:
Som i sin tur troligen härrör till mitt inlägg med skärmdump från 1177.se,
Demmpa Demmpa skrev:
Här är skärmdump från det enda B-PEth provet som har tagits på mig, som jag kan se via 1177 å det sträcker sig bakåt till slutet av 2017.
[bild]
Som i sin tur härrör till AndersS inlägg om journalen på 1177.se,
A AndersS skrev:
Har ju tagit en del prov de senaste åren på vårdcentral, vad heter testen om man tittar under prov i iournalen?
När jag förnyade lastbilskort gjordes inga sådana tester om jag nu minns rätt.

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.