Hej alla kunniga!
Har just köpt en ny spis. Såhär ser kontakten ut, schemat på spisen samt hur uttaget ser ut i dagsläget. Ser detta rätt ut?
Observera att elen inte är inkopplad! ☺️
Har just köpt en ny spis. Såhär ser kontakten ut, schemat på spisen samt hur uttaget ser ut i dagsläget. Ser detta rätt ut?
Observera att elen inte är inkopplad! ☺️
Spisen ska ha 400V utan nolla.
Det stift som saknas i perilexkontakten är nollan.
Så ja det stämmer.
Edit:
Det ser ut som att L3 saknas i perilexuttaget. Om det gör det, se till så att en femte tråd (tredje fasen) dras i och kopplas in.
Ett perilexuttag ska alltid vara fullbestyckad.
Det stift som saknas i perilexkontakten är nollan.
Så ja det stämmer.
Edit:
Det ser ut som att L3 saknas i perilexuttaget. Om det gör det, se till så att en femte tråd (tredje fasen) dras i och kopplas in.
Ett perilexuttag ska alltid vara fullbestyckad.
Klicka här för att svara


