Spisen har fungerat tills nu!
Så fort är ugnen på går säkringarna.
Termostat lampa lyser kontinuerligt.
Öppnar luckan en bit slocknar lampan.
Vrider jag termostaten tänds lampan.
Slår jag på ugnen termostat 50 grader går säkringen efter 30 sekunder.
Felkod 008
Vad tycker ni?
Så fort är ugnen på går säkringarna.
Termostat lampa lyser kontinuerligt.
Öppnar luckan en bit slocknar lampan.
Vrider jag termostaten tänds lampan.
Slår jag på ugnen termostat 50 grader går säkringen efter 30 sekunder.
Felkod 008
Vad tycker ni?
Det är alltså en spis och inte separat spishäll med inbyggnadsugn? Är det bara säkringen till ugnen som går? Ingen mätarsäkring? Låter som det finns fler saker som drar ström på samma säkring som ugnen. Är det 3 st 16 A säkringar till spisen? Perilex 3-fas uttag på väggen? Man bör försäkra sig om att inkopplingen av spisen är den korrekta. Går att se på baksidan hur den ska vara inkopplad.
Det är en spis. Hällen fungerar.Bara ugnen gör att ström går ut i hela huset. 3st 16a ja. Perilex ja. Spisen är rätt kopplat: Har stått på flera år.J Josth skrev:Det är alltså en spis och inte separat spishäll med inbyggnadsugn? Är det bara säkringen till ugnen som går? Ingen mätarsäkring? Låter som det finns fler saker som drar ström på samma säkring som ugnen. Är det 3 st 16 A säkringar till spisen? Perilex 3-fas uttag på väggen? Man bör försäkra sig om att inkopplingen av spisen är den korrekta. Går att se på baksidan hur den ska vara inkopplad.
Jag återkommer med det men samtidigt har spisen varit kopplat i flera flera år och har fungerat utmärkt. Allt började med när frun började med att torka frukt i flera flera timmar i flera omgångar…Demmpa skrev:
Det låter som att ett värmeelement är skadat i ytterhöljet så att fukt har kommit in i värmeelementet så att det kortsluter.rataxes skrev:
Det kan ändå hjälpa till vid felsökningen.rataxes skrev:
Demmpa skrev:
Det låter som att ett värmeelement är skadat i ytterhöljet så att fukt har kommit in i värmeelementet så att det kortsluter.
Det kan ändå hjälpa till vid felsökning
Jag förstår men att orange lampan tänds blickar olika kopplas också ett eventuellt problem med värmeelement?Demmpa skrev: