4 707 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Perforerad ångspärr
Pga av ett missförstånd då ångspärren i mina våtrum skulle perforeras åkte resten av huset med i samma sväng. Alltså resten av mina ytterväggars ångspärrar är perforerande med en spikmatta...
Hur bör detta åtgärdas klokast?
- Dra ut alla 45x45 reglar och på med ny plast?
- Häfta eller tejpa fast ny plast mellan reglarna?
Vad är för och nackdelar och eventuella konsekvenser?
Tacksam för svar och synpunkter!
Hur bör detta åtgärdas klokast?
- Dra ut alla 45x45 reglar och på med ny plast?
- Häfta eller tejpa fast ny plast mellan reglarna?
Vad är för och nackdelar och eventuella konsekvenser?
Tacksam för svar och synpunkter!
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
För mig låter det som att den hantverkare som missförstod borde få riva (under övervakning så han inte passar på och river även resten av väggen), men låt en annan sätta upp ny folie.
Låter ju helt osannolikt, hur kan man missförstå så?
Låter ju helt osannolikt, hur kan man missförstå så?
Nja, det var min far (tankspridd...) som jag i helgen bad perforera väggarna i badrummen. Kan inte säga om jag var tydlig eller otydlig i min beskrivning om varför det bara var ångspärren i badrummen skulle perforeras...
Hur som helst, nu är det som det är
Vill kolla av om man kan lägga ny plast på den perforerade, eller det kan bli risk för kondens mellan den nya plasten och den perforerade?
Hur som helst, nu är det som det är
Vill kolla av om man kan lägga ny plast på den perforerade, eller det kan bli risk för kondens mellan den nya plasten och den perforerade?
Är det en massa småhål, men i övrigt intakt går det ju utan större problem att tejpa över alla hål (även om det är ett pillejobb..)
Annars är nog det bästa att ta bort 45mm-reglarna och sätta om plasten...
Annars är nog det bästa att ta bort 45mm-reglarna och sätta om plasten...
Klicka här för att svara