Hej!

Har precis lagt in nytt golv i köket, enstavs parkett är lagd på en självventilerande foam och direkt under där är det T2 Reflecta skivor med T2 Röd i. Både golvet och reflectan är lagda flytande, jag fick tips både från Pentair och via övriga kanaler att det skulle ligga flytande och inte skruvad fast eller liknande. När jag la plattorna var det rätt tydligt att de bågnade lite direkt från kartong (kanske en 5mm luft under i mitten då båda långsidorna låg mot underlaget men kortsidan böjde upp sig lite då ja ca 5mm) det var samma på alls plattorna ur samtliga e lådor jag nyttjade så det kan inte varit nått fel på dom.
Med andra ord sviktade hela golvet lite då när bara dessa plattor låg och man gick över det, jag tänkte ju att det var säkert som det skulle för såhär ska det ju läggas, nu ligger foam och trägolv på, men jag tycker ju fortfarande att det gungar/sviktar endel här å där, tror ni detta är normalt? Kommer plattorn att lägga sig ner med tiden eller vad ska man vänta sig? Vill ju helt ha lite stummare golv än såhär :)

Uppifrån-bild på T2 Reflecta isoleringsplattor med T2 Röd värmekabel installerad på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytt enstavs parkettgolv under installation med självventilerande foam och verktyg synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tjena, håller på och lägger reflecta och märker att dom sviktar ganska mycket, hur löste det sig för dig sen? Funderar på att ta upp dom och bocka till dom, alternativt skruva fast dom.

Det löste sig lite av sig självt :) gick runt och tyckte golvet sviktade lite ett tag efter det var nylagt men rätt snart ”satte” golvet sig och sviktade inte mer.

M maverik skrev:
Det löste sig lite av sig självt :) gick runt och tyckte golvet sviktade lite ett tag efter det var nylagt men rätt snart ”satte” golvet sig och sviktade inte mer.
Kanon, tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.