Vi slipade och la på två lager av hårdvaxolja i helgen. Första lagret gick bra då vi hade haft öppet till den delen av huset under dagen så där var rätt temperatur. Det gick dock utför när vi la på det andra lagret. Den var svår att få ut det jämnt då temperaturen i den delen av huset hade sjunkit drastiskt under natten. Vi har bara eldstad som uppvärmning i den delen som vi inte kunde ha igång då vi hade oljat golvet. Så nu ser man framförallt i dagsljus hur det har blivit märken där vi har startat och stoppat med penseln. Finns det något sätt att ”jämna” ut det här så att dom syns mindre? Dom syns bara om man verkligen går och tittar efter dom. Men lika störiga ändå... det är Herdins hårdvaxolja som vi har lagt på.
 
  • Trägolv behandlat med hårdvaxolja med synliga märken inom markerad röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.