2 396 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
pengarna slut... utöka bolånet?
Sådär, då har jag gjort precis det som tidningarna har varnat för; renoverat generösare än vad budgeten höll för.
För göra de mest akuta så behöver jag sisådär 170tusen, fast 250tusen så får jag ett helfärdigt hem
Och ett lån är ju bara ett måste även om det gör sååå ont...
Frågan är då, ska jag bara springa och öka bolånet rakt upp och ned, eller ska jag kolla runt och skapa ett till lån vid sidan om, eller ska man vara kaxig och ta förgivet att de utökar bolånet och att jag då ska omförhandla villkoren såsom ränta?
För göra de mest akuta så behöver jag sisådär 170tusen, fast 250tusen så får jag ett helfärdigt hem
Och ett lån är ju bara ett måste även om det gör sååå ont...
Frågan är då, ska jag bara springa och öka bolånet rakt upp och ned, eller ska jag kolla runt och skapa ett till lån vid sidan om, eller ska man vara kaxig och ta förgivet att de utökar bolånet och att jag då ska omförhandla villkoren såsom ränta?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Kan du utöka bolånet så är väl det det billigaste ?
/K
/K
Och så fick det bli... De var förvånansvärt försiktiga för de ansåg inte att min lön var tillräcklig för att klara mer än till det mest kritiska, vilket iofs kändes bra för man vill ju inte falla den dagen räntorna smäller.
Klicka här för att svara