CTC1100 är trång innuti så den måste askas ur rätt ofta. Varje vecka vad jag har hört. (har inte fått brännaren istallerad i min CTC1100 än)

Pga pannans utformning så måste brännaren brinna framåt istället för uppåt. Kan m a o behövas en ändring av brännaren.

Läs mer på www.pellets.info
 
Marianne.M skrev:
Tänkte byta min gamla panna till en CTC1100.  Jag eldar pellets i en Junselebrännare. Men jag vet inte om brännaren passar till pannan. Har läst att CTC100 är liten så man måste sota ofta. Och att den i första hand kanske används till olja/el.
Finns det någon som har erfarenhet av detta?
Har du möjlighet välj en annan panna med bättre askutrymme..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.