Blir det vatten på golvet kanske det inte är så bra med ändträ på pelarna direkt mot klinkern. en liten snutt syllpapp under varje pelare ??? Kanske fungerar som glidskydd oxå.

Jante

Jante skrev:
Blir det vatten på golvet kanske det inte är så bra med ändträ på pelarna direkt mot klinkern. en liten snutt syllpapp under varje pelare ??? Kanske fungerar som glidskydd oxå.

Jante
Jag funderade på det och var lite i valet och kvalet på att skydda mot vatten underifrån, men valde att avstå. I efterhand kan jag konstatera att det hade varit bra som glidskydd.
Tack för synpunkten!

Redigerat:
Jag hade satt en lite större stålplatta under varje pelare för att fördela lasten.

Stålbalk hade också varit att föredra framför limträbalken i taket. En stålbalk med samma bärförmåga har halva höjden.

pelpet skrev:
Jag hade satt en lite större stålplatta under varje pelare för att fördela lasten.

Stålbalk hade också varit att föredra framför limträbalken i taket. En stålbalk med samma bärförmåga har halva höjden.
Den är 405 för att jag inte skall missa den. Speciellt om det hänger massa tvätt som skymmer.
Gör så in i s.... ont att slå huvudet i ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.