Eric Öbo
Målad metallkonstruktion i smaragdgrönt, RAL 6001, i ett verkstadsutrymme med sprejmålade golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två strykningar med RAL 6001.

• Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Eric Öbo
Har slipat av foten... :p

• Gilla
Strontus och 2 till
  • Laddar…
Bilder!!!! :-)

• Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Eric Öbo
Nymlad grågrön metallmaskindel på en verkstadsbänk, omgiven av flaskor och verktyg.
Skapa konto

Här har vi den. Var inte helt nöjd med nyansen heller så jag blandade till en egen, grågrön ”maskinkulör” i 50-talsvariant. Givetvis ordentlig, thinnerburen färg påförd utan mask för maximal minskning av antalet hjärnceller. Kände att jag ville bli ännu lite dummare. Luktar ju gott också.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
saiter och 7 till
  • Laddar…
Det blir kanon det där.

• Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Det är inte så att beställaren av trädgårdsmöbeln i bakgrunden blev missnöjd med färgnyansen? ;):rofl:

• Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Eric Öbo
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är inte så att beställaren av trädgårdsmöbeln i bakgrunden blev missnöjd med färgnyansen? ;):rofl:
Nä nä, kunden har alltid fel.

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
Eric Öbo
Den möbeln är faktiskt ingen beställning utan för försäljning. Så då finns det inte mycket att välja på.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Eric Öbo Eric Öbo skrev:
så jag blandade till en egen, grågrön ”maskinkulör” i 50-talsvariant. Givetvis ordentlig, thinnerburen färg påförd utan mask
Gud vad fin den har blivit! Bra jobbat! Och nu känner jag det gamla thinnersuget komma. Tur det är lunch snart. :cool:

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Hade tänkt kommentera den första hemska gröna färgen men insåg att det var bättre läsa en annan tråd.
Mycket bättre med den nya.

Protte

• Gilla
Eric Öbo och 2 till
  • Laddar…
Eric Öbo
prototypen prototypen skrev:
Hade tänkt kommentera den första hemska gröna färgen men insåg att det var bättre läsa en annan tråd.
Mycket bättre med den nya.

Protte
Japp, bättre. Men RAL 6001 är fin. Det är en klassisk Grythyttankulör. Passar dock inte på maskiner, tyckte jag.

Eric Öbo
Alfredo Alfredo skrev:
Gud vad fin den har blivit! Bra jobbat! Och nu känner jag det gamla thinnersuget komma. Tur det är lunch snart. :cool:
Färg som stiger en åt huvudet.

Eric Öbo Eric Öbo skrev:
Färg som stiger en åt huvudet.
OT (säg till om jag ska ta bort) men jag hade en kompis som ung som hade en period där han rollade allt kawasakigrönt ... :) Helt klart beroendeframkallande ..

• Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Eric Öbo
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
OT (säg till om jag ska ta bort) men jag hade en kompis som ung som hade en period där han rollade allt kawasakigrönt ... :) Helt klart beroendeframkallande ..
Det var lösningsmedlet han ville åt..

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Eric Öbo
En tung pelarborrmaskin med nya svarta handtagsknoppar står på ett betonggolv nära en verkstadsbänk.
Skapa konto

Tillsammans igen. Borrmaskinen har fått nya handtagsknoppar.

Nu måste jag ha hjälp att lyfta upp åbäket på bänken - jag är ganska stark men kan inte ens marklyfta den.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.