14 760 läst ·
65 svar
15k läst
65 svar
Pelarborr - vad behövs
MK3 betyder Morse-kona, storlek nummer 3. B16 är en annan standardiserad kona. Om man har en chuck med B16 invändig kona behöver man en adapter med B16 utvändig kona. MK3-kona passar i maskiner med invändig MK3-kona. Större maskiner kan har MK4-kona och mindre MK2-kona. Det finns adaptrar till det mesta.Eric Öbo skrev:
Du ser: Rene grekiskan.mattiasp skrev:
MK3 betyder Morse-kona, storlek nummer 3. B16 är en annan standardiserad kona. Om man har en chuck med B16 invändig kona behöver man en adapter med B16 utvändig kona. MK3-kona passar i maskiner med invändig MK3-kona. Större maskiner kan har MK4-kona och mindre MK2-kona. Det finns adaptrar till det mesta.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Du kan börja med att mäta konans öppning.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Tog kontakt med Strands direkt för att kolla reservdelstillgång men maskinen är för gammal för att de ska ha grejer till den. Så man får la hoppas att den inte går sönder.
Efter att ha rengjort allt med stålborste och lacknafta (tandborste förslog inte) kan jag konstatera att jag var orättvis mot Roy och Roger. Maskinen fick en knarkarkvart att kännas välstädad. Urk.
Efter att ha rengjort allt med stålborste och lacknafta (tandborste förslog inte) kan jag konstatera att jag var orättvis mot Roy och Roger. Maskinen fick en knarkarkvart att kännas välstädad. Urk.