3 399 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
PCM8S BCH bra köp?
Hej
Har köpt en PCM8S inkl. stativ för en vecka sedan på Bauhaus.
Sågen känns helt ok, stadig, inga glapp osv.
Tycker dock att lasern som sitter på är helt förkastlig.
Försökte justera den så att klingan träffar där laserstrecket ligger på brädan, men det vill sig inte.
Och när man drar sågen mot sig så flyttar sig lasern i sidled...inte så bra.
Ska pilla lite mer och se varför det är så.
Lasern sitter ju på samma glidkolvar som klingan, och det bör ju inte röra sig i sidled??
Jag har bara klippt upp en del mindre bitar med sågen så jag kan inte uttala mig så bra om dess kvalité förutom att den känns helt reko.
Har köpt en PCM8S inkl. stativ för en vecka sedan på Bauhaus.
Sågen känns helt ok, stadig, inga glapp osv.
Tycker dock att lasern som sitter på är helt förkastlig.
Försökte justera den så att klingan träffar där laserstrecket ligger på brädan, men det vill sig inte.
Och när man drar sågen mot sig så flyttar sig lasern i sidled...inte så bra.
Ska pilla lite mer och se varför det är så.
Lasern sitter ju på samma glidkolvar som klingan, och det bör ju inte röra sig i sidled??
Jag har bara klippt upp en del mindre bitar med sågen så jag kan inte uttala mig så bra om dess kvalité förutom att den känns helt reko.
Jag har varit runt och klämt på de flesta Bosch, Dewalt och Makita modellerna och kan konstatera att PCM8S verkar vara den mest prisvärda för hobbysnickare. DeWalts 707 för en knapp tusenlapp mer känns mycket smäckigare och svårjobbad. Är man ute efter en proffsåg kan man ju istället lägga 4 000.- - 4 500.- och få Boschs enklaste proffsmodell GCM8S, en kanonsåg.
Jag väljer mellan dessa två Bosch-modeller. För tillfället har Bauhaus PCM8S med stativ för 3 200.-.
Jag väljer mellan dessa två Bosch-modeller. För tillfället har Bauhaus PCM8S med stativ för 3 200.-.
Visst jag skulle hellre köpa bosch blå, MEN jag vet också att jag skulle behöva en bandslip och lite annat smått och gott. SÅ det gäller att fördela pengarna.
Jag tror att K-rauta och Beijersbygg har kampanj på denna såg nu 3000 Skr
Kan inte släppa tanken på den, men är orolig att den inte håller måttet....
Jag tror att K-rauta och Beijersbygg har kampanj på denna såg nu 3000 Skr
Kan inte släppa tanken på den, men är orolig att den inte håller måttet....
Klicka här för att svara