Produkter som diskuteras: "Paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Tack för tipset! Jag drog iväg ett mail likt mitt inlägg här till deras tekniska support. Återkommer med svar i tråd om jag får något svar från domK Kurtivan skrev:
Fick du något svar från kundtjänst? jag har en lika dan fläkt som beter sej exakt som din.T Timothy Lawler Karvonen skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Fick just svar från kundtjänst:
Hej!
Elektroniken börjar tyvärr ge upp i den.
200-serien utgick ur sortimentet 2010.
Närmaste ersättare till 231 är Passad 31.
Det är samma skruvhål, men motorfästet är lite annorlunda så
väggramen behöver bytas (men följer såklart med i Passad fläkten)
Hej!
Elektroniken börjar tyvärr ge upp i den.
200-serien utgick ur sortimentet 2010.
Närmaste ersättare till 231 är Passad 31.
Det är samma skruvhål, men motorfästet är lite annorlunda så
väggramen behöver bytas (men följer såklart med i Passad fläkten)
Om du känner till en som kan elektronik, kan du be denne kolla om det finns elektrolyt kondensatorer i fläkten, och byta dem i så fall. Det kan kanske få den att köra igen.M Murklan55 skrev:
Det sitter ofta elektrolyt kondensatorer i strömförsörjningar, och oftast är det dem som blir gamla.
Dina symptom låter som om det kan vara något sådant.
Jag lyckades aldrig få iväg min fråga till kundtjänst. Dom har en väldigt låg begränsning på bifogade filer och jag kunde inte formulera min fråga bra utan video till. Det slutade med att jag bytte till PAX Calima istället. Nya hål i kaklet men fungerande fläkt.M Murklan55 skrev:
Produkter som diskuteras: "PAX Calima"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden