Köpte en Scheppach kap/gersåg från Bauhaus och förstår att det är en mer budgetmodell än övriga märken. Men ska den vara såhär seg i starten när man kör igång klingan? Jag där alltså stå och vänta 2-3 sekunder från start till jag kan göra snittet.

Är det värt att ta upp för reklamation eller bara bita i det sura? För jag har haft allt från billiga meen, rusta, Biltema sågar som gått igång lika snabbt som min proffsmodell.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
den har väl softstart och då antagligen konstantfartselektronik. så att den driver på när den möter motstånd.

åtråvärda egenskaper enligt mitt sätt att se det:)

• Gilla
NizzeBygg och 2 till
  • Laddar…
J
Du kan ju alltid läsa på om maskinen du köpt, istället för att posta på ett forum 🤷

• Wow
  • Arg
zwennebanan och 1 till
  • Laddar…
F
J Jorel03 skrev:
Du kan ju alltid läsa på om maskinen du köpt, istället för att posta på ett forum 🤷
skarpt och bra svar, verkligen. Och av en person som inte direkt briljerat i andra frågor….

• Gilla
rakt09 och 7 till
  • Laddar…
F
Det är en softstart, det skall vara så och det är en bra sak. Håller nere startströmmarna och generellt lugnt och fint.

Upplever detsamma med mig scheppach men ser det inte som nåt problem/fel.
Jag har en med rejält stor klinga, så det känns fullt rimligt att det tar lite tid att varva upp den. Ta ett djupt andetag och såga på bara

Då har jag betydligt större problem med min såg. Som att den inte sågar rakt.

J
F fsn skrev:
skarpt och bra svar, verkligen. Och av en person som inte direkt briljerat i andra frågor….
Tack för din geniala insikt 👌

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.