2 459 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Pax Momento II
Jag har en Pax Calima-fläkt och en Pax handdukstork med Momento II, d.v.s. smarta funktioner via Bluetooth.
Innan köp förstod jag det som att t.ex. kan torken ställas in att starta x minuter efter att fläkten gått på högsta hastighet och värma i y minuter (med tänket att då har någon duschat och blöt handduk hänger på torken).
Denna funktion kan jag dock ej finna i appen, enbart enkel schemaläggning (start- och stopptid) när torken skall vara på.
Någon som funnit/löst ovan funktion eller har jag förstått funktionaliteten fel?
Innan köp förstod jag det som att t.ex. kan torken ställas in att starta x minuter efter att fläkten gått på högsta hastighet och värma i y minuter (med tänket att då har någon duschat och blöt handduk hänger på torken).
Denna funktion kan jag dock ej finna i appen, enbart enkel schemaläggning (start- och stopptid) när torken skall vara på.
Någon som funnit/löst ovan funktion eller har jag förstått funktionaliteten fel?
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Ja, nu är det utrett och funktionen är inbyggd och därmed alltid aktiv, m.a.o. inte synlig i app. Jag testade igår och torken gick på direkt när fläkten noterade förhöjd fuktnivå. Enligt tillverkaren är torken sedan påslagen i sex timmar, en tid som inte går att ändra själv. Däremot kan man justera effekten i appen, om man skulle tycka att full kräm i sex timmar är i överkant.B Bagarns28 skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden