Hej! Håller på att bygga om både badrum och tvättstuga. Båda kommer att sitta i ventilationsrör genom yttervägg, ena i källaren och den andra på entrevåningen. Har bestämt mig för en paxfläkt. Jag har googlat runt och funnit mig i att det står mellan Calima eller Sirocco. Har försökt att se både på återförsäljares hemsida samt pax egna hemsida, skillnaderna mellan dessa två modeller men de verkar identiska? Vad är det som skiljer dessa modeller ifrån varandra egentligen? Tacksam för svar!

Pax har bra fläktar. Skillnaden mellan de olika modellerna kanske kundtjänst kan hjälpa dig med. Ringde själv till dem/teknisk support för att höra närmare om min modell, Calima. Har 3 Calima. De fungerar fint. Bra inställningar via appen. Något segt dock att endast bluetooth, men sett inlägg avseende koppla mot wifi.
Lycka till!

LenaSuzanna LenaSuzanna skrev:
Pax har bra fläktar. Skillnaden mellan de olika modellerna kanske kundtjänst kan hjälpa dig med. Ringde själv till dem/teknisk support för att höra närmare om min modell, Calima. Har 3 Calima. De fungerar fint. Bra inställningar via appen. Något segt dock att endast bluetooth, men sett inlägg avseende koppla mot wifi.
Lycka till!
Tack för svar! Kul att du är nöjd med dina fläktar :)
Blir jag inte klokare tills på måndag får jag testa att ringa dem (y)

Ring Pax! Sen tycker jag det är bra kunna begränsa t ex en fläkt jag har i källaren (utöver dusch/tvättstuga) dvs den går endast på ljus o fukt. Detta för att från luften inte ska bli för mkt (pga det kan dra upp radon då svårt få till balans då ej FTX) Skärmavbild av ventilationskontroll via mobil med Boost-knapp, basventilation, sensorer och tysta timmar inställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en mobilapp för styrning av Pax-ventilationssystem med varning om fuktproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Uppdatering ifall någon mer söker svaret. Detta är vad jag fick till svars efter mail till Pax kundsupport:

Hej, skillnaden mellan dem är att sirocco är helt automatisk och calima kan du via app göra egna inställningar höja farter och stänga av funktioner
Så lång historia kort: Det är Calima jag vill ha :)

• Gilla
Enbuske och 6 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.