Patrik Nilsson har installerat och byggt in ett rostfritt spabad hemma i Torslanda. Här ger han sina bästa tips och sju steg för att lyckas.

Du kan läsa artikeln här: Patriks sju steg till spabad
 
vad är priset för själva badet?
 
M maria01 skrev:
vad är priset för själva badet?
Det undrade jag också, men efter att jag googlat lite snabbt så verkade de starta från 100k kr ungefär, där slutade jag att leta.
Lite utanför min budget...
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
M mattoys skrev:
Det undrade jag också, men efter att jag googlat lite snabbt så verkade de starta från 100k kr ungefär, där slutade jag att leta.
Lite utanför min budget...
ja det var saftigt för bara en balja av rostfrit då kan man anlta en svets firma mycket biligare
 
  • Gilla
fam-lundborg
  • Laddar…
M maria01 skrev:
ja det var saftigt för bara en balja av rostfrit då kan man anlta en svets firma mycket biligare
Det är väl inklusive tekniken..?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det är väl inklusive tekniken..?
nu var det badet jag fråga och tekniken är inte så dyr som du tror såg ut vara ett balboa dom är störst på marknaden dom flesta bad har deras system sök på balboa spa kit så ser du priserna
 
  • Gilla
Mange_S
  • Laddar…
Nog för att det inte är
M maria01 skrev:
ja det var saftigt för bara en balja av rostfrit då kan man anlta en svets firma mycket biligare
Nog för att det inte är gratis med rostfritt stål och inte helt lätt att svetsa. Man lär behöva en del fixturer för att det inte skall slå sig och bli helt skevt.
Hans balja kan dess utom var gjord i syrafast stål som gör att det står emot klor bättre.

Men det borde gå få ner pris trots det.
 
M maria01 skrev:
nu var det badet jag fråga och tekniken är inte så dyr som du tror såg ut vara ett balboa dom är störst på marknaden dom flesta bad har deras system sök på balboa spa kit så ser du priserna
Ja, jag var kanske otydlig. Min fråga var egentligen riktad till @mattoys om det var med eller utan tekniken.
 
  • Gilla
RepJonas
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja, jag var kanske otydlig. Min fråga var egentligen riktad till @mattoys om det var med eller utan tekniken.
Det var bara karet inget teknik.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
F
M maria01 skrev:
ja det var saftigt för bara en balja av rostfrit då kan man anlta en svets firma mycket biligare
Jag tror inte det är så förbannat mycket att spara, om än något. Det skall konstrueras och beredas, det kommer att krävas fixturer, det skall vara prydliga svetsar, mycket slip och polering. Enda sättet är att ha kontakter på plåten och lära sig svetsa puls MIG snyggt.

Syrafast 1,5mm plåt kostar väl åtminstone 130kr/kg. Svårt att bedöma hur mycket som går åt men det kommer att vara spill. 120kg plåt…. 15000kr. Tillsats, gas…. 100k för en så pass stor balja i bra kvalité är inte lätt att enstycksköpa på stan billigare.
 
Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.