1 148 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Patriks sju steg till spabad
På konsumentens sida
· 3 623 inlägg
Patrik Nilsson har installerat och byggt in ett rostfritt spabad hemma i Torslanda. Här ger han sina bästa tips och sju steg för att lyckas.
Du kan läsa artikeln här: Patriks sju steg till spabad
Du kan läsa artikeln här: Patriks sju steg till spabad
Nog för att det inte är
Hans balja kan dess utom var gjord i syrafast stål som gör att det står emot klor bättre.
Men det borde gå få ner pris trots det.
Nog för att det inte är gratis med rostfritt stål och inte helt lätt att svetsa. Man lär behöva en del fixturer för att det inte skall slå sig och bli helt skevt.M maria01 skrev:
Hans balja kan dess utom var gjord i syrafast stål som gör att det står emot klor bättre.
Men det borde gå få ner pris trots det.
Ja, jag var kanske otydlig. Min fråga var egentligen riktad till @mattoys om det var med eller utan tekniken.M maria01 skrev:
Jag tror inte det är så förbannat mycket att spara, om än något. Det skall konstrueras och beredas, det kommer att krävas fixturer, det skall vara prydliga svetsar, mycket slip och polering. Enda sättet är att ha kontakter på plåten och lära sig svetsa puls MIG snyggt.M maria01 skrev:
Syrafast 1,5mm plåt kostar väl åtminstone 130kr/kg. Svårt att bedöma hur mycket som går åt men det kommer att vara spill. 120kg plåt…. 15000kr. Tillsats, gas…. 100k för en så pass stor balja i bra kvalité är inte lätt att enstycksköpa på stan billigare.
Redigerat:
Klicka här för att svara