841 438 läst ·
32 348 svar
841k läst
32,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 787 inlägg
Men hur kommer han dit? Måste vara ett par mil så elcykel går givetvis bort. Tuben är knappast att tänka på och bil bemästrar han väl inte? Blir han hämtad tror ni? Till ett party kanske?S Saelen skrev:
Då man har supit skallen av sig på en fest
Och vaknar upp med ljuvlig ångest och mår pest
Någonstans i Hökarängen
Med ett fullblodsras i sängen
Taxi såklart...Alfredo skrev:
Men hur kommer han dit? Måste vara ett par mil så elcykel går givetvis bort. Tuben är knappast att tänka på och bil bemästrar han väl inte? Blir han hämtad tror ni? Till ett party kanske?
Då man har supit skallen av sig på en fest
Och vaknar upp med ljuvlig ångest och mår pest
Någonstans i Hökarängen
Med ett fullblodsras i sängen
Och nej, ghetton som Hökarängen går bort. Där kan man ju inte uggla. (pun intended)
Men efter ett snabbt besök hos en annan forummedlem i Farsta så bär det raskt av till Il Piatto för att dricka lunch medan taxin står och tickar pengar.
Fyra timmar senare anträdes färden åter till finsidan, där luften är renare och den grova debiteringen av kunderna kan fortgå
I Stigens mycket trevliga verkstadstråd så har jag hittat ett fel... Eller rättare sagt, flera!
https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad-2026.567707/page-8#post-6755032
Ska det inte vara 14? Men, ska de då vara jämnt fördelade med 7 på varje eller är det helt enkelt 14 på varje som gäller?
Fast vi vet ju alla att det är 42 som är svaret, alltså har Stigen gjort fel och det måste vara en skärbräda till med 14 på varje = 42.
Vad säger expertisen?
https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad-2026.567707/page-8#post-6755032
Ska det inte vara 14? Men, ska de då vara jämnt fördelade med 7 på varje eller är det helt enkelt 14 på varje som gäller?
Fast vi vet ju alla att det är 42 som är svaret, alltså har Stigen gjort fel och det måste vara en skärbräda till med 14 på varje = 42.
Vad säger expertisen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 787 inlägg
Det kan mycket väl vara fråga om ett dolt fel, för en gångs skull.S Saelen skrev:
Ett av rekvisitan är att felet ska vara oförväntat med hänsyn till yada yada. Det är synnerligen oförväntat med något annat än 14, ergo dolt fel.
(Men jag har en polare i Lund som lägger sten, han är tydligen jurist så jag ska fråga honom för säkerhets skull. Men såhär: jag ska INTE fråga honom en gång till varför han är grovis när han gått juristlinjen på universitätet...)