Hej.
Har en dränerad källare med oisolerat golv och putsade betongväggar.

Skulle vilja isolera ytterväggen ngt eftersom den blir så sjukt kall när temperaturen kryper ner mot en -5.

Har läst om Paroc Varmvägg och undrar om ngn har erfarenhet av det på en källarvägg.

http://www.paroc.com/SPPS/Sweden/BI_attachments/konsument/kallarvagg/invandigt/ecoprim/ecoprim.html


Ett annat alternativ är ju att isolera utsidan på den del av fasaden som är ovan mark men har inte hittat ngt konkret exempel på hur man skall gå tillväga. Det får inte bygga på för mycket eftersom fasaden bara sticker ut ca 50mm.

Finns det ngn typ av färdiga plattor för ändamålet?

/Johan
 
Ett alternativ är att sätta en extra radiator på den kalla väggen. Det är bättre ur fuktsynpunkt än att isolera från insidan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.