Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Lite sent men...
Ett alternativ är att beställa panel. Då får du den precis som du vill ha det. Förut att det blir dyrt. Men då är det ett hantverk.
Frågan är hur det skulle bli om man hittade en bräda med rätt utseende och tjocklek. Sen klyva brädan på längden. Du förlorar förvisso sponten Men det kanske man kan överleva?
Enklast är att göra som redan tipsats om tidigare. Byt ut all panel
Ett alternativ är att beställa panel. Då får du den precis som du vill ha det. Förut att det blir dyrt. Men då är det ett hantverk.
Frågan är hur det skulle bli om man hittade en bräda med rätt utseende och tjocklek. Sen klyva brädan på längden. Du förlorar förvisso sponten Men det kanske man kan överleva?
Jag köpte bastupanel av gran och ska testa. Sen såg jag den här dörren. Så skulle jag vilja ha det. Måste ju vara kluvna brädor?Bananskalare skrev:
Lite sent men...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
18GA dyckert för klent till 22mm pärlspont utomhus?
Byggmaterial & Byggteknik -
Retrohandtag, både invändigt och utvändigt till altandörr
Fönster & Dörrar -
Hur få fast detta handtag, till altandörr.
Fönster & Dörrar -
Hur fixar jag vattenskador på bröstning och trappa till altandörr?
Fönster & Dörrar -
Lås till altandörren
Villalarm & Hemautomation