7 244 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Parkettgolv under köksö
Vi ska lägga in parkettgolv i köket när vi ska renovera. Vi har pratat med flera olika snickare som har sagt att vi ska lägga golvet i hela köket och sen ställa inredningen på. Men idag var en annan golvläggare hemma och tittade och sa att vi inte kan lägga golv under köksön, att den är för tung, och att vi kan få glipor om inte golvet kan röra sig.
Helst vill vi ju ha golv under om vi någon gång vill flytta ön, men nu vet vi ju inte hur vi ska göra? Vad är rätt?
Helst vill vi ju ha golv under om vi någon gång vill flytta ön, men nu vet vi ju inte hur vi ska göra? Vad är rätt?
Håller med kimpo. Det ska inte vara något problem, sen måste jag ställa mig frågan om ett parkettgolv av rang börjar glipa när man ställer tunga saker på det? Jag kanske är ute och seglar fulständigt, men viss är det en klickgolvsfunktion även på parkettgolv?! Det är ju inte "vanligt" golv med not och spont som vandrar fram och tillbaka? Eller?
I vilket fall som helst, jag skulle inte tveka. Som ni själva säger är det mindre kul om man vill ta bort ön en dag...
I vilket fall som helst, jag skulle inte tveka. Som ni själva säger är det mindre kul om man vill ta bort ön en dag...
Snickarn var nog lite försiktig, teoretiskt har han rätt, men tvivlar på att köksön skulle bli så tung, att parketten inte klarar att röra sig det den behöver..
Jag har aldrig behövt lämna golvyta olagd för att det ska dit en köksö..
Jag har aldrig behövt lämna golvyta olagd för att det ska dit en köksö..
Klicka här för att svara