Hej!
De senaste 3-4åren har jag upptäckt några ställen där flisor börjat resa sig upp från golvet i lägenheten.
Alla ställena är nära varandra (inom en halvmeter), nära ingången till köket.
Jag tänkte mig att det måste vara något, ngn sorts spik antar jag, som börjat krypa upp där av någon anledning.
Så idag skar jag bort lite träflis som lossnat på en av de punkterna, och det verkar vara ngt av metall där ja.
Är det bara att försöka banka ner metallspiken (eller vad det nu är), och sen lappa ihop med lite sånt där laga-golv-vax? Eller försöka limma dit flisan om man tror att det går.
De senaste 3-4åren har jag upptäckt några ställen där flisor börjat resa sig upp från golvet i lägenheten.
Alla ställena är nära varandra (inom en halvmeter), nära ingången till köket.
Jag tänkte mig att det måste vara något, ngn sorts spik antar jag, som börjat krypa upp där av någon anledning.
Så idag skar jag bort lite träflis som lossnat på en av de punkterna, och det verkar vara ngt av metall där ja.
Är det bara att försöka banka ner metallspiken (eller vad det nu är), och sen lappa ihop med lite sånt där laga-golv-vax? Eller försöka limma dit flisan om man tror att det går.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja du, nu försökte jag läsa på vad "parkett" egentligen är, och jag vet ju inte vad det är för olika skikt under
Men så här ser det ut iaf. "Fiskbensparkett" har jag alltid kallat det. En typ av stavparkett antar jag (?).
Lägenheten är byggd på 50talet och jag antar att detta är original.
Men så här ser det ut iaf. "Fiskbensparkett" har jag alltid kallat det. En typ av stavparkett antar jag (?).
Lägenheten är byggd på 50talet och jag antar att detta är original.
Klicka här för att svara