Hej!

De senaste 3-4åren har jag upptäckt några ställen där flisor börjat resa sig upp från golvet i lägenheten.
Alla ställena är nära varandra (inom en halvmeter), nära ingången till köket.

Jag tänkte mig att det måste vara något, ngn sorts spik antar jag, som börjat krypa upp där av någon anledning.
Så idag skar jag bort lite träflis som lossnat på en av de punkterna, och det verkar vara ngt av metall där ja.

Är det bara att försöka banka ner metallspiken (eller vad det nu är), och sen lappa ihop med lite sånt där laga-golv-vax? Eller försöka limma dit flisan om man tror att det går.

Trägolv med en flisa som sticker upp och synlig metallspik vid sömmen mellan två golvplankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett trägolv där en flisa har lossnat och avslöjar ett metallföremål under ytan.
Skapa konto

Mats-S
Vad är det för golv du har, är det stavparkett?

Ja du, nu försökte jag läsa på vad "parkett" egentligen är, och jag vet ju inte vad det är för olika skikt under:)
Men så här ser det ut iaf. "Fiskbensparkett" har jag alltid kallat det. En typ av stavparkett antar jag (?).
Lägenheten är byggd på 50talet och jag antar att detta är original.

• Fiskbensmönstrad parkettgolv bredvid ett trätröskel från en lägenhet byggd på 50-talet.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.