Hej, som rubriken lyder är jag väldigt ohändig. Jag vill lägga nytt parkettgolv i min lägenhet och har ett par frågor då jag har 0 erfarenhet av renoveringsprojekt och allt som tillhör.

Efter många om och men insåg jag att lägga golvet själv inte var en bra idé så jag tänkte jag får väl hyra någon men med ingen erfarenhet är det ju också lite klurigt.

Jag ska kolla med diverse firmor men tänkte kolla lite här först.

Skulle det bli billigare totalt om jag fick dem att stå för parketten eller om jag köpte det själv? Jag menar då att om jag själv i butiken skulle betala säg 400kr kvm så kanske jag fick det av dem för 350kr kvm.

Kan jag trimma ner kostnaderna om jag förbereder lite. Som att ta bort föregående golv

Slutgiltligen, hur mycket är rimligt att betala för ett 19kvm golv om man vill lägga in lite ljudisolering också?

Uppskattar all hjälp och vill gärna ha lite att gå på innan jag ringer runt och frågar massa firmor.

MvH Max

Vad har du för golv idag? Är det parkett så kan du ju slipa istället.
Vad menar du med ljudisolering.... Antiknarr eller har du större förhoppningar?

Har parkett nu också hade dock velat ha en annan färg på det. Samma nyans har förföljt mig varje gång :p med ljudisolering menade jag att jag vill ha något eftersom det känns väldigt tunt emellan våningarna och tänkte lägga in något för att minska lite åtminstone.

I ditt läge hade jag slipat om och sedan Behandlat golvet i en lämplig nyans.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.