Hej! Ursäkta en lite suddig bild men är det någon som vet vad detta kan vara? Det är en sorts flammighet vid den del av kanten på parkettgolvet. Ser ut som fukt men ingen fukt har kunnat uppmätas. Det är dessutom betongvägg bakom och två våningar upp. Någon föreslog att det ser ut som en sorts fuktpåverkan som kan uppstå säsongsvis under året men osäker på vad det innebär i så fall.
Tacksam för idéer!
Tacksam för idéer!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Hej och välkommen till forumet!
Det kan vara bra att ta bort sockeln så att det går att se bättre.
Har det stått något för tidigare så att området inte har varit ventilerat?
Det kan ju vara en gammal fuktskada som hunnit torka, om man inte har sett ytan på ett tag.
Apropå en annan aktuell tråd: Har du möjligen en hund eller katt som kan ha kissat där?
Det kan vara bra att ta bort sockeln så att det går att se bättre.
Har det stått något för tidigare så att området inte har varit ventilerat?
Det kan ju vara en gammal fuktskada som hunnit torka, om man inte har sett ytan på ett tag.
Apropå en annan aktuell tråd: Har du möjligen en hund eller katt som kan ha kissat där?
Tack! Vet tyvärr inte om det kan ha stått något där tidigare eller vad som hände innan tog över. En gammal fuktskada skulle det ju kunna vara men jag har sett liknande i en helt annan bostad också så jag tänker att det borde vara något generellt fenomen som kan uppkomma. Kan det vara kondens pga. (alltför) kall vägg och radiator ovanför??
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
En radiator värmer ju upp luften så den gör det ju snarare torrare. Men då låter det som att det är ett fönster ovanför och då kan man ju tänka sig dels att någon har vattnat blommor ovanför så att det har runnit ner längs väggen och dels att det har läckt in vatten under fönstret. Jag rekommenderar att du tar bort golvsockeln för att se mer.
Klicka här för att svara