4 749 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
parkett panik!!
Hur stor/djup repa är det då?
Ytliga repor får man leva med, annars skulle du nog behöva slipa om golvet varannan vecka.
Håll ut bara, det blir fler. Golvet är ju till för att användas inte bara till beskådning.
Är repan väldigt djup finns det säkert nå´t du kan fylla i den, Nå´n form av lagningsmassa för trägolv.
Annars gör du så här: Lackat golv = Slipa och lacka hela golvet.
Oljat golv = Slipa bort bara repan, och olja igen.
Lycka till,
// Fia
Ytliga repor får man leva med, annars skulle du nog behöva slipa om golvet varannan vecka.
Håll ut bara, det blir fler. Golvet är ju till för att användas inte bara till beskådning.
Är repan väldigt djup finns det säkert nå´t du kan fylla i den, Nå´n form av lagningsmassa för trägolv.
Annars gör du så här: Lackat golv = Slipa och lacka hela golvet.
Oljat golv = Slipa bort bara repan, och olja igen.
Lycka till,
// Fia
Färgat vax. Kommer i stavar i olika kulörer som man smälter med en typ av lödkolv och blandar till lämplig nyans. Vaxet smälts ner i såret, slipas med en räfflad plastklots och poleras slutligen med en smärgelduk.RenoVera skrev:
Resultatet brukar bli riktigt bra, och är man skicklig så kan man t.o.m. få till träets ådring i lagningarna.
Ett vaxkit kostar dock ca 1500:-, men går kanske att hyra från någon golvfirma.
Klicka här för att svara