167 655 läst ·
2 460 svar
168k läst
2,5k svar
Papperspåse eller plastpåse när ni handlar ?
Inget facit, bara en osäker gissning
Det är facit och innebär att plastpåseanvändningen minskade (=positiv)
Ingent facit, men en åsikt från en lobbyist.
Inget facit heller och varit uppe i tråden för länge sen
Facit men positiv
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 718 inlägg
Man kan ju också fråga sig om corona påverkat den allmänna handeln och därmed behovet av plastkassar?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Nej. Folk är fan mer i vägen än innan nästan. Ville bara köra över alla som gick i vägen för min kundvagn.13th Marine skrev:
Folk kan hålla sig hemma om de inte har en lista och skrivit listan utifrån hur affären ser ut.
Annars kan de vänta till en timme innan stägning.
(ironi, jag körde inte över någon men de var ivägen =)
Haha!harry73 skrev:
Så utvecklingen ger inte ett facit men det ger ett samtidigt ett facit men det spelar ingen roll för du gillar utvecklingen.
Min poäng var inte semantisk.
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 617 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 617 inlägg
Dom hade nog önskat det, just nu är dom endast en tyst JA-sägare tillsammans med det andra JA-stöd-partiet, tillkomna för att säga NEJ till ett "något större" partiNötegårdsgubben skrev:
För övrigt använder jag endast medhavd kasse, varken plast eller papper.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Jag köper papperspåsar att bära varor i och soppåsar att slänga skräp i och svär över pompösa politiker som ägnar sig åt symbolpolitik.
Misstänker att plastpåseskattens upphovsmän i folkpartiet och påhejare i miljöpartiet skrattar och skrockar åt sådana som mig som inte förstår det högre syftet.
Misstänker att plastpåseskattens upphovsmän i folkpartiet och påhejare i miljöpartiet skrattar och skrockar åt sådana som mig som inte förstår det högre syftet.
Du är nog inte ensam. Soprummet är plötsligt fullt av papperspåsar i pappersinsamlingen, tydligen har mina grannar numera ett överskott av papperspåsar...Nötegårdsgubben skrev:
Betalade runt kronan st för påsarna, och de lär nog räcka ett par decenierH Husägaren87 skrev:
Jag har lärt mig att "alltid" ha en påse med påsar i bagaget och ta med mig ett par st in i affären.