167 655 läst ·
2 460 svar
168k läst
2,5k svar
Papperspåse eller plastpåse när ni handlar ?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Och hamna mitt iRkarlsson skrev:
Rkarlsson skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 718 inlägg
Den enda väg som endast är avsedd för bilar (och andra motorfordon) är motortrafikled och motorväg.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 718 inlägg
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 614 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 614 inlägg
Det är möjligt att av ren egoism plocka upp andras skräp. När jag går någonstans (ej inne i stan) där jag vet att jag kommer gå igen så rensar jag huvudsakligen för att slippa se skräpet nästa gång.
hehe =) Jag väljer nog hellre att hoppa ner i sopor än att putte kör på mig. Kanske jag får med mig någon burk upp och går i förtjänst på turen.KnockOnWood skrev:
Vägarna är till för alla. Utom motoväg/motortrafikled. Det lärde man sig när man tog körkort. Det har även ändrats till att du får använda dig av bilvägen med cykel även om gc väg finns.P Putte 9497 skrev:
Löpare springer oftast inte mitt i vägbanan, precis lika lite som man skulle springa uppe på en räls.
Bra jobbat. Jag plockar veckovis i vårt kvarter. Ofta brukar jag plocka burkar i byn när jag springer. De gånger jag springer i skogen så tar jag med så mycket jag kan bära.Magnus E K skrev:
Synd om er som plockar andras skräp. Ni kommer tappa er hobby nu när plastkassarna blir hårt beskattade.
Att det ligger ölburkar och liknande i naturen är för att de troligen kommer från annat land där panten inte går att använda.
Enkelt löst. Sätt samma pris på alkohol här i Sverige som det är i Tyskland så köper man det här och panten går använda.
Dessutom för de som tror på klimathotet kommer jubla när miljontals litet diesel och bensin inte behövs för att åka till Tyskland för att köpa billiga drycker.
Hör ni hur Greta jublar?
Dessutom tar man död på alla svart-försäljning till restauranger och radikalt minskar lagningen till yngre.
Jag måste vara otroligt smart som kommit på detta eller så är våra ledare jävligt korkade. Välj själva.
Och vips slipper ni plocka tomburkar.
(ps, jag anser mig bara normalbegåvad, problemet är så enkelt att nästan alla kan komma på detta)
Att det ligger ölburkar och liknande i naturen är för att de troligen kommer från annat land där panten inte går att använda.
Enkelt löst. Sätt samma pris på alkohol här i Sverige som det är i Tyskland så köper man det här och panten går använda.
Dessutom för de som tror på klimathotet kommer jubla när miljontals litet diesel och bensin inte behövs för att åka till Tyskland för att köpa billiga drycker.
Hör ni hur Greta jublar?
Dessutom tar man död på alla svart-försäljning till restauranger och radikalt minskar lagningen till yngre.
Jag måste vara otroligt smart som kommit på detta eller så är våra ledare jävligt korkade. Välj själva.
(ps, jag anser mig bara normalbegåvad, problemet är så enkelt att nästan alla kan komma på detta)
Det är godispapper, påsar, tablettkartor, snusdosor med mera så tyvärr försvinner inte plockandet. De burkar som slängs i min trädgård är det ca 7 av 10 som är svenska med pant på.optimum skrev:
Synd om er som plockar andras skräp. Ni kommer tappa er hobby nu när plastkassarna blir hårt beskattade.
Hör ni hur Greta jublar?
Och smuggelalkoholen kommer aldrig någonsin bli av med, tyvärr. Lite som USA trodde att de skulle bli av med svarta marknaden av droger när det legaliserades. Men icke.
Finns ingen frisk som åker till Tyskland och köper alkohol om priset är samma på systembolaget här.Rkarlsson skrev:Det är godispapper, påsar, tablettkartor, snusdosor med mera så tyvärr försvinner inte plockandet. De burkar som slängs i min trädgård är det ca 7 av 10 som är svenska med pant på.
Och smuggelalkoholen kommer aldrig någonsin bli av med, tyvärr. Lite som USA trodde att de skulle bli av med svarta marknaden av droger när det legaliserades. Men icke.
USA legaliserade knappast heroin, kokain och meth mm. Men det är en annan diskussion.
Så du går runt med en sopsäck?Magnus E K skrev:
Kommer bli dyrt för dig när skatten höjs.
Den enda som är egoistisk är den som slängde skräpet