optimum
Även mupparna i EU ledning måste visa på handlingskraft och givetvis springer vi på trots det inte är ett problem i Sverige.
A Alexn72 skrev:
Miljövän tänker kortsiktigt.
Du tänker på din egna livstid.
Teslan och solcellsanlägningen tänker på miljön i kommande generationer.
Du tänker på våra barn som får ta hand om uttjänta batterier från elbilar.
Eller ska vi exportera dessa till 3:e världen så vi slipper se skiten här?
Eller tänker du på barnen i Kina som får sin miljö förstörd av tillverkning av batterier och solceller?
Koboltgruvor i Afrika där miljö och arbetsmiljö är på så låg nivå att vi borde skämmas.

Nej jag tycker vi återgår till bluffen med plastpåsar det är allvarligt nog.
2020 år blåsning.

• Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Miljövän tänker kortsiktigt.
Du tänker på din egna livstid.
Teslan och solcellsanlägningen tänker på miljön i kommande generationer.
I din framtid flyter det uttjänta batterier i världshaven istället för plastpåsar.

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
hsd
P Putte 9497 skrev:
I din framtid flyter det uttjänta batterier i världshaven istället för plastpåsar.
Men, som alla förstår så kommer det inte att synas då batterier sjunker till botten i världens bästa sophög
Alla länder dumpar skit i havet, mer på en del ställen

hsd hsd skrev:
Men, som alla förstår så kommer det inte att synas då batterier sjunker till botten i världens bästa sophög
Alla länder dumpar skit i havet, mer på en del ställen
Vem vet vad batterihöljen är gjorda av för material i framtiden

P
P Putte 9497 skrev:
Nä, men ett av få länder som lurar sina invånare
Men är det egentligen så jobbigt att låta bli att köpa en påse om du inte behöver påsen?

Med tanke på hur jävla illa det ser ut i våra diken och vattendrag så måste ju svensken med bli omyndigförklarad. Prova att gå eller cykla eller än bättre springa längs en landsväg och kolla ner i diket.
På 5 km sträcka rakt ut från vår by ligger eller låg det skräp som du kan fylla 3 st gallersläp med. Säkert 2 säckar pantburkar.
Paddla i en å, de ligger plastpåsar, dunkar, cyklar, soptunnor och diverse sopor. Våra åar går ju rakt ut i havet.
Fimpar och påssnus är ju med vidrigt.
Ett tag låg de så mycket skräp i en nerfart på riksvägen här att du inte kunde se gräset, trafikverket bryr sig inte heller.

Men de gör som du säger kanske ingen nytta överhuvudtaget om vi städar efter oss. Så länge vi slipper se skräpet.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Claes Sörmland
Ta ditt ansvar! Plocka upp skräpet även om det inte är ditt!

Det är så vi har skapat vår rätt unika kultur där skräpet inte fyller vår omgivning. Om vi släpper på detta p g a egoistiska rättvisekänslor och ren lathet förloras detta snart. "Det är inte jag som ska städa efter andra." Jo det är det! Sluta gnäll! Vi städar alla efter varandra och håller vår miljö ren!

• Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Politiker är det värsta svinen!!!

• Arg
optimum
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Men är det egentligen så jobbigt att låta bli att köpa en påse om du inte behöver påsen?

Med tanke på hur jävla illa det ser ut i våra diken och vattendrag så måste ju svensken med bli omyndigförklarad. Prova att gå eller cykla eller än bättre springa längs en landsväg och kolla ner i diket.
På 5 km sträcka rakt ut från vår by ligger eller låg det skräp som du kan fylla 3 st gallersläp med. Säkert 2 säckar pantburkar.
Paddla i en å, de ligger plastpåsar, dunkar, cyklar, soptunnor och diverse sopor. Våra åar går ju rakt ut i havet.
Fimpar och påssnus är ju med vidrigt.
Ett tag låg de så mycket skräp i en nerfart på riksvägen här att du inte kunde se gräset, trafikverket bryr sig inte heller.

Men de gör som du säger kanske ingen nytta överhuvudtaget om vi städar efter oss. Så länge vi slipper se skräpet.
Jag köper påsen endast om jag behöver en och det kommer jag göra oavsett påsen kostar 3 eller 10 kr.

Förstår inte vitsen med att ens springa efter en landsväg, finns motionsspår.

Påssnus är fint

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ta ditt ansvar! Plocka upp skräpet även om det inte är ditt!

Det är så vi har skapat vår rätt unika kultur där skräpet inte fyller vår omgivning. Om vi släpper på detta p g a egoistiska rättvisekänslor och ren lathet förloras detta snart. "Det är inte jag som ska städa efter andra." Jo det är det! Sluta gnäll! Vi städar alla efter varandra och håller vår miljö ren!
Om jag städar efter mig så har jag bidragit, inte tänker jag städa efter andra när vi har folk på socialbidrag som kunde göra detta

• Gilla
GargamelSE och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Det är ett fritt land.

optimum
Det är ett fritt land.
Japp och där en plastpåse beskattas för att andra länder har problem med miljön.

Nu blev det väl ändå lite tokigt.:surprised:

• Gilla
  • Haha
GargamelSE och 3 till
  • Laddar…
hsd
Det är ett fritt land.
Är det??

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Claes Sörmland
hsd hsd skrev:
Är det??
Japp i den kontexten som jag skrev det: Ingen tvingar @Putte 9497 att för egen maskin städa upp sopor i den gemensamma närmiljön. Jag tycker gott han kan bidra med att ta upp och slänga den där plastpåsen som ligger längs hans favoritpromenadstråk. Men vill han inte det så är det fritt för honom att avstå.

P
P Putte 9497 skrev:
Jag köper påsen endast om jag behöver en och det kommer jag göra oavsett påsen kostar 3 eller 10 kr.

Förstår inte vitsen med att ens springa efter en landsväg, finns motionsspår.

Påssnus är fint
Återanvänd den för 10 kr så slipper du bli sur över karusellen.
Motionsspår är tråkigt, och utan asfalt. De flesta loppen är på asfalt ;)
Påssnus skall ligga i soptunnan inte i naturen.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Återanvänd den för 10 kr så slipper du bli sur över karusellen.
Motionsspår är tråkigt, och utan asfalt. De flesta loppen är på asfalt ;)
Påssnus skall ligga i soptunnan inte i naturen.
Löpare efter landsvägarna är en trafikfara

• Gilla
GargamelSE och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.