Snigla Snigla skrev:
Får ni plastkassar gratis? 😳
Japp, det är en för restsopor liksom egna för metall, papper, pappersförpackningar och plast.

• Wow
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Jag saknar systembolagspåsen i plast den har så bra format att den används till en massa annat.

• Gilla
Deltidslantisen och 4 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Får ni plastkassar gratis? 😳
Japp, grön påse för matrester och röd för restavfall eller mera rätt det ingår i avgiften för sophanteringen.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Jag saknar systembolagspåsen i plast den har så bra format att den används till en massa annat.
Själv blir jag mest förbannad att det beskäftiga monopolet ser det som sin sak att bara tillhandahålla en undermålig påsvariant.

• Gilla
Saelen och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Själv blir jag mest förbannad att det beskäftiga monopolet ser det som sin sak att bara tillhandahålla en undermålig påsvariant.
Är plastpåsen undermålig?

A A-Man_08 skrev:
Skaffade två tygpåsar och de lever vidare, men har fått tvättats några gånger, starka och en rymmer 14 st 33cl och en flaska.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Japp, det är en för restsopor liksom egna för metall, papper, pappersförpackningar och plast.
Coolt! (oavsett om nu kvalitén på den kassen är bra eller dåligt, är det ju väldigt bra att de tillhandahåller påsarna!)

Här får man ju bara pappåsarna till matavfallet, påsar för brännbart får man fixa själv.

Däremot så har vi ju kärl till resten.. så där behövs det inga påsar (metall, tidningar, glas, papp, plast, batterier, lampor)

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
När såg du en plastpåse på Systemet senast? Annat än flergångspåsarna; de är väl i någon form av plast antar jag.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
När såg du en plastpåse på Systemet senast? Annat än flergångspåsarna; de är väl i någon form av plast antar jag.
Papper och inte så hållbara, blev tvungen att köpa vid ett tillfälle.

• Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Mina gamla är mjukismodell så de kan knölas ned i byxficka.
[länk]
Har den fack för flaskorna?

Bart Bart skrev:
Har den fack för flaskorna?
Bara en tygpåse men lite elastisk, så ser man till att den alltid fylls blir den stabil och inget klirrande. Inga halvfyllda påsar.😉

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Japp, den här är faktiskt riktigt bra. Haft två i varje bil under några år nu. Perfekt till annat än vinflaskorna eller ölburkarna också.
Och det tycker du är ett skäl att Systemet ska hålla på och tramsa med papperspåsar istället för plastpåsar? Eller tycker du bara att vi som inte har med oss egna påsar till affären är oviktiga och gott kan finna oss i monopolets nycker?

Och det tycker du är ett skäl att Systemet ska hålla på och tramsa med papperspåsar istället för plastpåsar? Eller tycker du bara att vi som inte har med oss egna påsar till affären är oviktiga och gott kan finna oss i monopolets nycker?
Det brukar finnas kartonger efter kassan om man varken har med eller vill köpa påse.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.