prototypen skrev:
Svetsning i garage kanske är mer än gips på väggen, t.ex. städning, att det inte ligger skräp på golvet som kan ta eld, förvaring av bensin mm. Heta arbeten kräver en hel del sunt förnuft och lite fantasi om vad som kan hända. Jag har svetsat järnrör i sågspånsbjälklag och det har gått bra men en bit torkpapper tog eld i svetsverkstan och även jag har brunnit i verkstan så det är inte enkel eller dubbel gips som är alena salig görande.

Hetaarbetenkurs är inte nödvändig för hobbysvetsande i garaget men den är oerhört nyttig.

Prototypen
Naturligtvis är det så, jag jobbar som svetsare och har gått "heta arbeten"....
Sunt förnuft klarar man sig långt med och städning är viktigt.

Men nu var det inte städning och sunt förnuft som avhandlades i tråden.

Gips blir det hursomhelst i hela garaget, klass 30 eller 60 återstår att se....
 
Till Zac

Om du nu sätter gips i garaget, sätt något stadigt bakom tex tjock byggboard eller plywood så kan du skruva upp saker var helst du önskar. Krokar för att hänga upp saker är viktigt när man ska hålla rent på golvet.

Prototypen
 
prototypen skrev:
Till Zac

Om du nu sätter gips i garaget, sätt något stadigt bakom tex tjock byggboard eller plywood så kan du skruva upp saker var helst du önskar. Krokar för att hänga upp saker är viktigt när man ska hålla rent på golvet.

Prototypen
Kan vara en bra grej;-)
 
Har gjort det överallt utom ett tak där det blev glespanel, och vad jag ångrar det.

Protoypen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.