Hej-Hej!

Jag har ett tak att lägga om.
Vi bor intill skogsområde och det kommer mycket skit från skogen. Inte minst ökad mosspåväxt.
Jag tänkte därför lägga glaserade tegeltakpannor så allt "rinner ner", inkl snö på vintern.

Jag kan dock inte släppa faktum att betongpannor är billigare och alla tillverkare skriver "ger överlägsen beständighet jämfört med andra ytbehandlingar".

Någon som har erfarenhet av dessa ytbehandlingar?
Är det verkligen så bra?
Alla tillverkare är ju marknadsledande när det kommer till ytbehandlingar.

Mvh
 
Mossan bryr sig inte om vad tillverkaren skriver/hittar på.
Ju blankare ytan är, ju mindre skit fastnar, ju mindre mossa.
 
Så långt kom jag också i tankeverksamheten.
Tänkte mer om någon har något att kommentera om dessa ytor verkligen är något att ha?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.