Hej-Hej!
Jag har ett tak att lägga om.
Vi bor intill skogsområde och det kommer mycket skit från skogen. Inte minst ökad mosspåväxt.
Jag tänkte därför lägga glaserade tegeltakpannor så allt "rinner ner", inkl snö på vintern.
Jag kan dock inte släppa faktum att betongpannor är billigare och alla tillverkare skriver "ger överlägsen beständighet jämfört med andra ytbehandlingar".
Någon som har erfarenhet av dessa ytbehandlingar?
Är det verkligen så bra?
Alla tillverkare är ju marknadsledande när det kommer till ytbehandlingar.
Mvh