Om jag förstår Conturas installationsanvisning rätt behövs inget pannkit för deras premodul-skorstenar idag.
Däremot är min anslutningsstos inte helt perfekt (se bilder).
Skulle ni ha på pannkit på stosen om det såg ut så här?
Däremot är min anslutningsstos inte helt perfekt (se bilder).
Skulle ni ha på pannkit på stosen om det såg ut så här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låter bra. Jag håller själv på att montera en ny premodul skorsten på en begagnad contura 470 och försöker klura ut hur det ska monteras. Min anslutningsstos har inget "rep".E ErikGg skrev:
Vilket fabrikat på pannkitt använde du?
Jag har hört att vissa kan lukta.
Jag använde Casco Heat 1500 grader https://www.bauhaus.se/pannkitt-cas...0QWxd6X9GUbIes66N1--rrv8Ag4xeT9MaAiJREALw_wcBJ jack23 skrev:
Vet inte om det kommer lukta när det väl börjar eldas eller så, men det ska väl försvinna med tiden hur som helst.
jag applicerade lite lagom mycket av det runt om både undertill och runt om där rökröret ansluter. Det gick att få det bra då startröret var behändigt kort. Inte mycket till hjälp kanske men ändå
Lite återkoppling.E ErikGg skrev:Jag använde Casco Heat 1500 grader [länk]
Vet inte om det kommer lukta när det väl börjar eldas eller så, men det ska väl försvinna med tiden hur som helst.
jag applicerade lite lagom mycket av det runt om både undertill och runt om där rökröret ansluter. Det gick att få det bra då startröret var behändigt kort. Inte mycket till hjälp kanske men ändå![]()
Jag satte dit nytt "tätningsrep" högst upp på anslutningsstosen (endast 1 varv gick) och tätade även med casco 1500 pannkitt.
Allt blev godkänt av sotarn, 0 läckage.
Eldade första gången igår 😊
Klicka här för att svara
