Medlem
· västra götaland
· 80 inlägg
oki doki efter ha läst erat inlägg så låter det som man skall ge fan i att elda i den, får nog se till att jag byter panna när oljan tar slut .-( , har hört mig för och många har sagt till mig att skaffa en luft/vatten värme pump...
eller bergvärme.. förresten hittade jag mitt expansionskärl uppe på vinden gömd under gamla trasmattor isolering wellpapp...
eller bergvärme.. förresten hittade jag mitt expansionskärl uppe på vinden gömd under gamla trasmattor isolering wellpapp...
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Det går att komma över kompletta ved anläggningar på blocket för en skaplig peng.
Vill du elda med ved och har tillgång till billig ved kolla på blocket för det dyker upp då och då riktigt billiga anläggningar som inte är allt för gamla.
Det går att docka både luft\vatten och bergvärma anläggning till pannan i ett senare skede om man vill.
Vill du elda med ved och har tillgång till billig ved kolla på blocket för det dyker upp då och då riktigt billiga anläggningar som inte är allt för gamla.
Det går att docka både luft\vatten och bergvärma anläggning till pannan i ett senare skede om man vill.
Varför inte tanka ny olja? Är det besiktning av oljetanken som du är orolig för kan du ju alltid köra med mindre plastdunkar och låta brännaren suga upp oljan från detta. Olja är inte så farligt dyrt per kWh. Billigare än el oftast.Jonastostared skrev:oki doki efter ha läst erat inlägg så låter det som man skall ge fan i att elda i den, får nog se till att jag byter panna när oljan tar slut .-( , har hört mig för och många har sagt till mig att skaffa en luft/vatten värme pump...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden