2 639 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Panik!! Isoleringen är slut! (cellulosa) Vad göra?
Läser man Boverkets information så är det inte bara dokumentationen som är problemet:MrBusch skrev:
Boverkets marknadskontroll har låtit prova produkten. Vid provningen uppnådde produkten inte den prestanda som företaget redovisat för två väsentliga egenskaper: värmeisolering och reaktion vid brandpåverkan.
Boverket har också granskat produktens dokumentation och upptäckt allvarliga brister. Bristerna kan inte åtgärdas i efterhand, exempelvis genom att redigera dokumentationen.
Oj, ja det var ju klart värre.useless skrev:
Läser man Boverkets information så är det inte bara dokumentationen som är problemet:
Boverkets marknadskontroll har låtit prova produkten. Vid provningen uppnådde produkten inte den prestanda som företaget redovisat för två väsentliga egenskaper: värmeisolering och reaktion vid brandpåverkan.
Boverket har också granskat produktens dokumentation och upptäckt allvarliga brister. Bristerna kan inte åtgärdas i efterhand, exempelvis genom att redigera dokumentationen.
Det här med dokumentationen och att den inte kan ändras i efterhand beror tydligen på att en produkt som har provats, måste kunna spåras tillbaks från så länge som produkten har funnits, och då får man inte ha ändrat i dokumentationen då den strider mot antingen den nya eller gamla produkten eller dess dokumentation.
Min egen bedömning är att man måste ändra produktnamn för att kunna ändra i dokumentationen.
Vad rörigt det blev... hoppas ni förstår ändå. Haha...
Min egen bedömning är att man måste ändra produktnamn för att kunna ändra i dokumentationen.
Vad rörigt det blev... hoppas ni förstår ändå. Haha...
Någon som fått fram något mer kring detta? Jag försökte nå iCell men inte fått svar.
Klicka här för att svara