Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ser nu att jag föhastat mig. Så ner på rygg och sprattla (igen).

Fido
Ingen fara för mig!

• Gilla
Thordan1949
  • Laddar…
M micke g skrev:
[länk]
Den har också 230 V elementspänning!!!

Det är otroligt att branschen inte kan skilja mellan 230 och 400V elementspänning utan kallar dom för 400V spisar när det i verkligheten består av 3 st helt separata delar på 230 Volt. !!!

• Gilla
JN72 och 2 till
  • Laddar…
De flesta, eller väldigt många alla fall, som köper spis gör det sällan så kunskapsnivån är låg i allmänhet. Jag är ett bra exempel på det. Blir nog bra pengar för elektriker på köpet, de ska ju leva de med för all del.

• Wow
Leif i Skåne
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ser nu att jag föhastat mig. Så ner på rygg och sprattla (igen).

Fido
Fy! Gå och lägg dig.

• Haha
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
A
L Leif i Skåne skrev:
Den har också 230 V elementspänning!!!

Det är otroligt att branschen inte kan skilja mellan 230 och 400V elementspänning utan kallar dom för 400V spisar när det i verkligheten består av 3 st helt separata delar på 230 Volt. !!!
Vilken bransch? Vitvaruförsäljarbranschen? De skiter fullständigt i hur spisarna benämns i diverse specifikationer. Så fort betalningen är mottagen så säger de bara "kontakta en installatör" och går raskt vidare till att kränga nästa grej till tre gånger inköpspris

Magnus E K
Det finns rena 400 V-spisar att köpa fortfarande men EJ induktion. Och av någon anledning ska alla ha induktion numera. Tycker att min vanliga hällspis fungerar utmärkt; hade induktion ett tag i tidigare lägenhet men tyckte mest det surrade och inte funkade med alla kastruller.

• Gilla
lnilsson och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.