Har en 6 meters vägg med fönster som jag tänkte sätta panelgardiner på. Det finns utrymme på båda sidor så att man kan dra dem undan fönstren.

Tänkte köpa IKEA:s fästen men hittar inga panelgardiner som jag gillar där. Finns det någon annan som har stor sortering och bra priser?

Det bör vara minst 60 cm bredd på dem annars blir de alldeles för många.

Jag har tidigare rekommenderat lamellgardiner som jag tycker är snyggt - Haft i två av mina lägenheter och även beställt till mor och far. Snyggt - Om du nu inte specifikt var ute efter just panelgardiner.

250_lamell.jpg

Jag har köpt från rollodin till vad jag anser är riktigt bra priser.

Dom säljer även panelgardiner i många varianter! :thumbup:

Joo, det är snyggt med lamellgardiner också men jag är nog mer inne på panelerna...:D

Tack för rollodin tipset. Hade tänkt mig några mönstrade plus några släta. Vet ni om det finns fler ställen måntro?

Min erfarenhet är att det blir billigast i längden att välja ett ganska tjockt tyg av bra kvalité. Kolla efter någon trendig tygaffär i närheten för att hitta ett mönster du verkligen gillar och som då i både form och färg står sig i många år. Just nu rear många av dem dessutom. Jag köpte ett par gardiner så för tio år sedan å de är precis lika snygga fortfarande. Det e värt att titta runt.

Japp, ska göra det.
Tack.

Hos många tygaffärer kan det finns panelmetervara i olika bredder och mönster, då får du sy kanalen och nedre fållen själv, långsidorna är färdigfållade. Kan vara värt att kolla på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.