Objekt:
Panasonic värmepump CU-E12DKE från 2005
Problem:
1. Timerlampan blinkar på inomhusdelen.
2. Enheten går att starta om genom att ta ut och sätt tillbaka säkringen. Då går den några timmar, sedan stannar den och blinkar timerlampan igen.
Egen felsökning
Efter en sökning visades felkod F11.
Kretskortet som sitter på utomhusdelen ser ut som en diod (?) har bränts. Se bilderna.
Önskad hjälp
1. Kan jag fixa det själv? Hur går det tillväga?
2. Var finns reservdelar att köpa?
Tack på förhand för svar.
Panasonic värmepump CU-E12DKE från 2005
Problem:
1. Timerlampan blinkar på inomhusdelen.
2. Enheten går att starta om genom att ta ut och sätt tillbaka säkringen. Då går den några timmar, sedan stannar den och blinkar timerlampan igen.
Egen felsökning
Efter en sökning visades felkod F11.
Kretskortet som sitter på utomhusdelen ser ut som en diod (?) har bränts. Se bilderna.
Önskad hjälp
1. Kan jag fixa det själv? Hur går det tillväga?
2. Var finns reservdelar att köpa?
Tack på förhand för svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom brukade gå att få igång efter att man brutit strömmen, tills nästa avfrostning då felkoden kom upp igen.
Du bör ha en lite bränd fläck på utedelens kretskort om det är det felet du fått.
Var lite trådar förr om att en del byglade över det brända partiet men du får söka på gamla trådar.
Ni har väl inte haft någon avfrostning ännu då det är för varmt ute så den kanske snurrar ett tag till.
fel på fyrvägsventilen, ingen ide att repa en så gammal maskin tyvärr
Du bör ha en lite bränd fläck på utedelens kretskort om det är det felet du fått.
Var lite trådar förr om att en del byglade över det brända partiet men du får söka på gamla trådar.
Ni har väl inte haft någon avfrostning ännu då det är för varmt ute så den kanske snurrar ett tag till.
fel på fyrvägsventilen, ingen ide att repa en så gammal maskin tyvärr
Håller med om att det är svårt att se. Men jag är hyfsat säker på att det är något på kretskortet som brunnit.B b_hasse skrev:
Ska försöka ta en tydligare bild i dagsljuset.
Precis, jag ser en bränd fläck, som i en gammal tråd beskrivs som en diod. Att byta dioden, är det i så fall en lösning?DonPablo skrev:
Dom brukade gå att få igång efter att man brutit strömmen, tills nästa avfrostning då felkoden kom upp igen.
Du bör ha en lite bränd fläck på utedelens kretskort om det är det felet du fått.
Var lite trådar förr om att en del byglade över det brända partiet men du får söka på gamla trådar.
Ni har väl inte haft någon avfrostning ännu då det är för varmt ute så den kanske snurrar ett tag till.
fel på fyrvägsventilen, ingen ide att repa en så gammal maskin tyvärr
Klicka här för att svara