5 823 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Paket från elgiganten.se till elgiganten varuhus
Fick en en avi att hämta ut paket från ingram micro, helt okänd leverantör för mig.
Killen i kassan på Ica affären var konfunderad och sa att detta egentligen var adresserat till lokala elgiganten varuhuset men jag hade ändå fått avi´n att hämta ut detta paketet så han räckte över det till mig.
På kartongen står det Från: elgiganten.se och sedan Till: det lokala varuhusets adress.
Till saken hör att jag inte har beställt varan jag fick levererad, utan jag har endast gjort en beställning på annan produkt och hämtat i varuhuset.
Vad kan ha gått fel? Vad gör jag nu?
Ska kontakta kundtjänst imorgon antar jag..
Killen i kassan på Ica affären var konfunderad och sa att detta egentligen var adresserat till lokala elgiganten varuhuset men jag hade ändå fått avi´n att hämta ut detta paketet så han räckte över det till mig.
På kartongen står det Från: elgiganten.se och sedan Till: det lokala varuhusets adress.
Till saken hör att jag inte har beställt varan jag fick levererad, utan jag har endast gjort en beställning på annan produkt och hämtat i varuhuset.
Vad kan ha gått fel? Vad gör jag nu?
Ska kontakta kundtjänst imorgon antar jag..
Det enda rätta hade vart att direkt hos ombudet sagt att det där är inte mitt och gått därifrån. Det är inte olagligt att inte hämta ut paket som man inte köpt eller beställt.
Vill du behålla den så gör du inget. Vill du vara en god samarit så ringer du elgigantens kundtjänst.
Vill du behålla den så gör du inget. Vill du vara en god samarit så ringer du elgigantens kundtjänst.
Var mer av nyfikenhet jag åkte dit för att se vad Ingram Micro var för leverantör.A atomlab skrev:
Sen när han pratade om elgiganten där jag precis hade beställt saker men hämtat i butik blev jag såklart fundersam. Blev dock ställd när han sedan gav mig paketet så jag tog det och gick vidare hemåt.
Klicka här för att svara