Hej,

Kan någon hjälpa mig att identifiera denna lite äldre Mora tvättställsblandare och vilken packningsats jag ska köpa till den?

Äldre Mora tvättställsblandare i krom på vit handfat med kakelbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack på förhand!
/G

ingen aning men det ser ut som en äldre blandare som de satt dit ny överdel på.

G gejw skrev:
Hej,

Kan någon hjälpa mig att identifiera denna lite äldre Mora tvättställsblandare och vilken packningsats jag ska köpa till den?

[bild]

Tack på förhand!
/G
Vad jag kan se är det en Mora Comp tvättställsblandare

Krilleman
T Tommysbygg skrev:
Vad jag kan se är det en Mora Comp tvättställsblandare
Spännande!

Men hela överdelen skriker mora temp.

Kromfärgad blandare med ett enkelgreppsreglage, design liknande Mora Temp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

G gejw skrev:
Hej,

[bild]

Tack på förhand!
/G
Ser ut som en blandare från 90-talet, ventilhylsa är:

Mora 8937590 010 ESS​

skulle jag gissa.

Det är ventilhylsa och kolv du ska ha RSK 893 75 90, tyvärr tillverkas/säljs dom inte längre och ersättningsartikel saknas (kan med andra ord vara lite knepiga att få tag på) hade rekommenderat att du kollar runt med lite rörfirmor lokalt om du kan köpa en av dom om någon fortfarande skulle ha dessa liggandes, annars byta blandaren

Det är helt riktigt, har mailat Mora för att se om det finns någon kanal de möjligtvis skulle kännas vid, tillverkas inte längre, det stämmer.

Krilleman
multe55 multe55 skrev:
Det är helt riktigt, har mailat Mora för att se om det finns någon kanal de möjligtvis skulle kännas vid, tillverkas inte längre, det stämmer.
Avregistrerat på RSK-databasen sedan januari -25 tråkigt nog beträffande Mora Temp...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.