Pratade precis med Mora kundsupport – de bekräftar att reservdelar till köks- och badrumsblandare 020 ESS Mora Temp har utgått ur sortimentet vid årsskiftet. Hänvisningen är att köpa ny blandare.
Är det bara jag som sitter med ett hus fullt av dessa i övrigt fullt fungerande blandare?
Fråga: Finns det någon lösning, tips eller tricks för att fortsätta använda dem?

Japp slutat tillvekats.
jag hittade en företag som hade två kvar på lagret för någon månad sedan, köpte direkt, Kostade dock betydligt mer än tidigare.

• Gilla
SigtunaP
  • Laddar…
finns inte mycket att göra tyvärr.
googlade fram på nätet men slut överallt nu.
Men kolla med alla gamla rör firmor, de kan ha kvar på sina egna små lager i bilar fortfarande.

• Gilla
SigtunaP
  • Laddar…
Det är nog tyvärr så här det kommer att bli även hos de större svenska tillverkarna. Vi har haft det väldigt förspänt med en ofantlig reservdelstillgång men de tiderna är förbi. Det går mer och mer åt slit och släng precis som med allt annat.

• Gilla
SigtunaP
  • Laddar…
Krilleman
S SigtunaP skrev:
Pratade precis med Mora kundsupport – de bekräftar att reservdelar till köks- och badrumsblandare 020 ESS Mora Temp har utgått ur sortimentet vid årsskiftet. Hänvisningen är att köpa ny blandare.
Är det bara jag som sitter med ett hus fullt av dessa i övrigt fullt fungerande blandare?
Fråga: Finns det någon lösning, tips eller tricks för att fortsätta använda dem?
Vilken reservdel behöver du?

Krilleman Krilleman skrev:
Vilken reservdel behöver du?

Helst: Överdel komplett med ventilhylsa 020 ESS Mora Temp​

Minst: Ventilhylsa och kolv 020 ESS Mora Temp​

Krilleman
S SigtunaP skrev:

Helst: Överdel komplett med ventilhylsa 020 ESS Mora Temp​

Minst: Ventilhylsa och kolv 020 ESS Mora Temp​

Ja det var svårt värre och ja Mora har slutat tillverka dessa.
RSK-databasen avregistrerade dessa i januari.

Fast hålla med reservdelar i över 30 år är ju bara buga och tacka för.
Det är inte dåligt på något sätt.

Kan detta vara något?
https://www.nackabyggnadsvard.se/p/...r-temp-komplett-overdel-020-koksblandare.html

https://tregnor.se/produkter/varme-...delar-sanitetsarmatur/overdel-mora-ess-tvatt/

• Gilla
SigtunaP
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.