Just uppe i att sätta ett lager gips på vägg i lättbetong.
Alla dosor för uttagen är bytta så där var det bara att skruva dit en påbyggnadsring hur lätt som helst.
Hur gör jag vid takdosorna anno 1950 i plåt? Ska bara sitta ett doslock på.
Alla dosor för uttagen är bytta så där var det bara att skruva dit en påbyggnadsring hur lätt som helst.
Hur gör jag vid takdosorna anno 1950 i plåt? Ska bara sitta ett doslock på.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Tack, dosorna är dock ingjutna eller putsade fast riktigt ordentligt så inte lyckats få in sådana clips.Bo.Siltberg skrev:
Kanske bara sätter ett bättre lock då de sitter 2,3m över golv.
Eller limmar fast ringens för att slippa bar gips.
Man kan behöva karva bort lite puts där clipsen skall sitta, men själv har jag inte haft någon framgång med dessa clips på mina plåtdosor, det går inte att få till rätt c/c-avstånd mellan hålen. Funkar kanske bättre på andra plåtdosor än de jag har(?)AXS skrev:
På ett ställe där det var nödvändigt med skruvinfästning har jag limmat dit en påbyggnadsring med PL400. En riktig MacGyver-lösning som inte är enligt regelboken, men det fungerar perfekt.
Tack, bra tips!C cpalm skrev:Man kan behöva karva bort lite puts där clipsen skall sitta, men själv har jag inte haft någon framgång med dessa clips på mina plåtdosor, det går inte att få till rätt c/c-avstånd mellan hålen. Funkar kanske bättre på andra plåtdosor än de jag har(?)
På ett ställe där det var nödvändigt med skruvinfästning har jag limmat dit en påbyggnadsring med PL400. En riktig MacGyver-lösning som inte är enligt regelboken, men det fungerar perfekt.
Klicka här för att svara



