537 läst ·
11 svar
537 läst
11 svar
Arlo Essential Security kamera är deras långa batteritid enbart bluff
Ny Arlo Essential Security Camera batteritiden ska enligt Arlo hålla i 4- 5 månader . Nu sen jag monterade den 3 dagar sen har den gjort av med 50procent av batteritiden. Vad är det för fel? Min åtta år gamla PRO 2 camera är mycket bättre . Håller minst två veckor. Bytte eftersom Arlo Essential Security skryter om sin långa batteritid. Är det ren bluff?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Men hur mycket spelar den in? Batteritiden är väl baserad på ett fåtal triggningar per dygn
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Per dygn? Låter som rätt mycket.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Mina 450kr-kameror (för övrigt långt bättre än jag trodde) från Amazon spelar också in 10s med nuvarande inställning och med runt 10 inspelningar per dygn så räcker batteriet minst en månad (tror det är runt 3000mAh kapacitet). Följer med solpanel som klarar av att hålla den försörjd utan annan ström minst 6-7 månader om året, ibland mer.
Det som tar mest är nattetid med fullt vitt ljus samtidigt med inspelningen. Då är nog en månad för optimistiskt, men när solpanelen laddar batterierna dagtid sköter den sig själv mellan maj-september ungefär. Södra Norrland. Enbart IR-ljus drar väsentligt mindre, så huvudeffekten går till att lysa upp till dagsljus typ.
De har iaf fortfarande inte lyckats köra slut på batterierna än efter flera års användning, vilket visar på att det är inget jag behöver ha örnkoll på även när vintermörkret fallit och panelerna knappt ger något.
Edit: Bildkvalitet är mycket bra och behövs inget mer för att se det man vill, minst 1080p, en av anledningarna till att jag blev överraskad. Trodde inte man fick så bra så billigt. Just nu säljs inte modellen så vet inte vilken som kan motsvara. Appen (CloudPlus) har massor av funktioner även utan att betala och jag spelar in på 128GB-kort som jag fortfarande inte lyckats fylla efter flera år. Betalar man finns det uppringning, SMS, molninspelning mm. Jag har dock inte tyckt jag har behovet då jag kan koppla upp mig och får aviseringar var jag än är där det finns internet. Kör via 2,4GHz WiFi mesh-nätverk.
Det som tar mest är nattetid med fullt vitt ljus samtidigt med inspelningen. Då är nog en månad för optimistiskt, men när solpanelen laddar batterierna dagtid sköter den sig själv mellan maj-september ungefär. Södra Norrland. Enbart IR-ljus drar väsentligt mindre, så huvudeffekten går till att lysa upp till dagsljus typ.
De har iaf fortfarande inte lyckats köra slut på batterierna än efter flera års användning, vilket visar på att det är inget jag behöver ha örnkoll på även när vintermörkret fallit och panelerna knappt ger något.
Edit: Bildkvalitet är mycket bra och behövs inget mer för att se det man vill, minst 1080p, en av anledningarna till att jag blev överraskad. Trodde inte man fick så bra så billigt. Just nu säljs inte modellen så vet inte vilken som kan motsvara. Appen (CloudPlus) har massor av funktioner även utan att betala och jag spelar in på 128GB-kort som jag fortfarande inte lyckats fylla efter flera år. Betalar man finns det uppringning, SMS, molninspelning mm. Jag har dock inte tyckt jag har behovet då jag kan koppla upp mig och får aviseringar var jag än är där det finns internet. Kör via 2,4GHz WiFi mesh-nätverk.
Redigerat:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Kamerorna jag har är av märket "Hooise". Priset har varierat mellan 450kr ända upp till runt 800kr, beroende på kampanjer som de kört.
Produktsidan finns kvar om du vill se. Köptes 2024 ser jag nu: https://www.amazon.se/dp/B0CT38K115
Produktsidan finns kvar om du vill se. Köptes 2024 ser jag nu: https://www.amazon.se/dp/B0CT38K115
Tack för infon, låter väldigt märkligt?I Ingemar D skrev:Ny Arlo Essential Security Camera batteritiden ska enligt Arlo hålla i 4- 5 månader . Nu sen jag monterade den 3 dagar sen har den gjort av med 50procent av batteritiden. Vad är det för fel? Min åtta år gamla PRO 2 camera är mycket bättre . Håller minst två veckor. Bytte eftersom Arlo Essential Security skryter om sin långa batteritid. Är det ren bluff?
Även om den triggar ofta så är ju det där katastrofalt dåligt!
Jag har ett gäng Arlo Pro 4, och där är batteritiden mellan 3 och 5 månader, vilket jag tycker är acceptabelt.
Men en vecka är ju uselt!
Återkoppla gärna om du reder ut vad som är knasigt, för det måste vara något fel?
Laddade du upp batterierna innan du körde igång dem?I Ingemar D skrev:Ny Arlo Essential Security Camera batteritiden ska enligt Arlo hålla i 4- 5 månader . Nu sen jag monterade den 3 dagar sen har den gjort av med 50procent av batteritiden. Vad är det för fel? Min åtta år gamla PRO 2 camera är mycket bättre . Håller minst två veckor. Bytte eftersom Arlo Essential Security skryter om sin långa batteritid. Är det ren bluff?
Klicka här för att svara