2 712 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Översvämning i krypgrund
Hej.
Bor utanför Malmö och som ni säkert såg så kom det en del regn förra helgen.
Hade ca. 40cm vatten i krypgrunden. Vi har fått bort det mesta några små pölar kvar.
Men det jag undrar är om vi ska lyfta på markplasten så det torkar ordentligt där under också?
/Rikard
Bor utanför Malmö och som ni säkert såg så kom det en del regn förra helgen.
Hade ca. 40cm vatten i krypgrunden. Vi har fått bort det mesta några små pölar kvar.
Men det jag undrar är om vi ska lyfta på markplasten så det torkar ordentligt där under också?
/Rikard
Hej Rikard, jag bor själv utanför malmö och fick vatten i min grund och bjälklag, jag blev rek att fukta av vår grund.
Ta ett snack med ditt FB om detta.
Nu vet jag inte hur din grund ser ut men se till att vattnet inte nått upp till isoleringen....
Ta ett snack med ditt FB om detta.
Nu vet jag inte hur din grund ser ut men se till att vattnet inte nått upp till isoleringen....
Det har "bara" stått vatten nere i grunden. Det är ca 90cm högt under huset så det var ett par dm kvar upp till golvet.
Men det är ju lerigt o blött under plasten som ligger på marken..
Men det är ju lerigt o blött under plasten som ligger på marken..
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Det som är under plasten kommer nog att torka ut eller sjunka undan eftersom. Så länge du inte fått vatten på trädelar och i isoleringen skulle jag avvakta och låta det självtorka. Tar du bort plasten så kommer det ändå att vara blött och lerigt tills det torkar men då får du den fukten upp mot trossbotten också.
Klicka här för att svara