Hej
Köpt en ny lampa och skulle köpa en kontakt till den...
men blev lite konfunderad så köpte båda i butiken eftersom lamputtaget är övermålat... Så frågan är vilken jag ska montera på lampan nu??
ska jag ta den ojordade sladden eller den jordade sladden? Skickat med bild på lamporna också.. Sen undrar jag förstås vilken sladd som ska in i vilken del av sockerbiten..
Vet tyvärr inte heller varför kontakten målats över då vi precis köpt lägenheten o flyttat in
Köpt en ny lampa och skulle köpa en kontakt till den...
men blev lite konfunderad så köpte båda i butiken eftersom lamputtaget är övermålat... Så frågan är vilken jag ska montera på lampan nu??
ska jag ta den ojordade sladden eller den jordade sladden? Skickat med bild på lamporna också.. Sen undrar jag förstås vilken sladd som ska in i vilken del av sockerbiten..
Vet tyvärr inte heller varför kontakten målats över då vi precis köpt lägenheten o flyttat in
Den har målats över för att klåparmålaren kladdat. Peta bort färgen och använd den jordade kontakten.
Detta förutsatt att uttagen i rummet generellt är jordade, annars har det varit både en klåparmålare och en klåparelektriker i farten.
Detta förutsatt att uttagen i rummet generellt är jordade, annars har det varit både en klåparmålare och en klåparelektriker i farten.
Det ska vara den jordade sladden, och skrapa rent jordstiftet.
Klicka här för att svara



