Hej

Köpt en ny lampa och skulle köpa en kontakt till den...

men blev lite konfunderad så köpte båda i butiken eftersom lamputtaget är övermålat... Så frågan är vilken jag ska montera på lampan nu??

ska jag ta den ojordade sladden eller den jordade sladden? Skickat med bild på lamporna också.. Sen undrar jag förstås vilken sladd som ska in i vilken del av sockerbiten..

Vet tyvärr inte heller varför kontakten målats över då vi precis köpt lägenheten o flyttat in
 
  • En ojordad vit lampkontakt i plastförpackning med synliga kopparfärgade stift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Jordad sladd och kontakt i förpackning med synliga gula och gröna ledare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lamputtag i tak med övermålad kontakt och synliga kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny lampa med ojordad och jordad sladd och synlig ledningsanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den har målats över för att klåparmålaren kladdat. Peta bort färgen och använd den jordade kontakten.

Detta förutsatt att uttagen i rummet generellt är jordade, annars har det varit både en klåparmålare och en klåparelektriker i farten.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Det ska vara den jordade sladden, och skrapa rent jordstiftet.
 
Tack för snabba svar! Då vet jag, ska se över vad man kan skrapa med bara haha
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.