2 833 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Överhettningstermostat på innova 30
Hej! Jag har nyss fått installerat en Solo innova 30 med 2000 liters acktankar.
Har en liten fråga: När jag provar att elda lite hårdare för att få upp tankarna till 90-95 grader så löser överhettningstermostaten på pannan ut redan vid ca 93 grader. Acktankarna står i ca 86 grader från topp till botten. Laddomatens alla termometrar står på ca 90-92.
Ska inte drifttermostaten lösa före överhettningstermostaten (drifttermostaten står på max)
Att få upp tankarna till ca 95 grader skall väl gå?
Tacksam för svar.
Har en liten fråga: När jag provar att elda lite hårdare för att få upp tankarna till 90-95 grader så löser överhettningstermostaten på pannan ut redan vid ca 93 grader. Acktankarna står i ca 86 grader från topp till botten. Laddomatens alla termometrar står på ca 90-92.
Ska inte drifttermostaten lösa före överhettningstermostaten (drifttermostaten står på max)
Att få upp tankarna till ca 95 grader skall väl gå?
Tacksam för svar.
Vilket läge har du inställt på cirkulationspumpen?
Klicka här för att svara