3 154 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Lagerljud rökgasfläkt Baxi Innova 30kW
Syns dåligt på bild , du får se efter om det sitter en bult i axeländan som håller fläkthjulet , kan vara stoppskruvar i navet .
Sen ta två stora mejslar eller bräckjärn under fläkten mot någon kant närmast axeln , den kan sitta fast lite , men har du tillgång till att värma på så brukar det släppa .
Sen det med lagersort vet jag inte , enkelt att ta isär , 4 långa skruv håller sidorna ( flänsarna ) på plats , märk med penna vilken som är vilken och hur den sitter så du inte vrider någon fläns fel
Ingen månresa att forska i , banala saker , lagren är säkert standard , men tänk att du ska ha s.k Dubbel-Z typ
Sen ta två stora mejslar eller bräckjärn under fläkten mot någon kant närmast axeln , den kan sitta fast lite , men har du tillgång till att värma på så brukar det släppa .
Sen det med lagersort vet jag inte , enkelt att ta isär , 4 långa skruv håller sidorna ( flänsarna ) på plats , märk med penna vilken som är vilken och hur den sitter så du inte vrider någon fläns fel
Ingen månresa att forska i , banala saker , lagren är säkert standard , men tänk att du ska ha s.k Dubbel-Z typ
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Mitt fläktjhul sitter med stoppskruv. Spraya på rostlösning och låt stå en dag så det verkar. Var försiktig med fläkthjulet det är ömtåligt.
Passa på att byta kondensator på motorn.
Passa på att byta kondensator på motorn.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden