Någon som har erfarenhet av konsolbrygga på berg, enligt bild? Cirka 6 m lång med dessa konsoler på 1,5m avstånd som bärlinor. Väldigt simpel skiss detta men frågeställningen kanske framgår. Hur mycket överhäng kan man ha på en 195x45 regel? Det måste inte vara totalt stumt. Ovanpå dessa konsoler är tanken att lägga ett lager ”bjälklag” med cc60 och ovanpå det trall. Tips och idéer mottages gärna.

• Enkel skiss av en konsolbrygga monterad på berg med markerade bärlinor och överhängsfrågor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
undrar också hur mycket överhäng man kan ha på ett ungefär med 195x45

Ett par meter om man accepterar svikt

Jag skulle ha mindre än 1 meters överhäng. Och kortare sträcka än vad som är innanför stöden.

MathiasS MathiasS skrev:
Jag skulle ha mindre än 1 meters överhäng. Och kortare sträcka än vad som är innanför stöden.
Kommer ha ca 2.5 meter innanför stödet, tror du 1 meter överhäng sen ca 20cm av de kommer tas upp av staket. Tror ni det är ok eller blir det för mycket svikt ?

D Datagubben skrev:
Kommer ha ca 2.5 meter innanför stödet, tror du 1 meter överhäng sen ca 20cm av de kommer tas upp av staket. Tror ni det är ok eller blir det för mycket svikt ?
På en brygga har ju lite svikt ingen större betydelse anser jag.

F fribygg skrev:
På en brygga har ju lite svikt ingen större betydelse anser jag.
det här är för en altan :D

J
D Datagubben skrev:
Tja, vad kan hända? Ja du kan få ett gratis bad om det inte håller😂kör bara så ger det sig om det sviktar för mycket så får du kapa av en bit bara!

D Datagubben skrev:
Du har skrivit i en tråd om brygga, men svikt i en altan spelar ju inte heller så stor roll om man inte glasar in

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.