Hejsan!
Hur skall man bäst gå till väga har 6st flexrör som går upp genom golvet. skall dra vidar från dom med ekk tänkte jag. ev vidare med flexslang. alt 1 får man montera en utv. kopplingsdosa med ett rör som går in i den? alt 2 får man montera inf kopplingsdosor utvändigt?? eller måste jag klä in väggen där rören sticker upp. måste fleslangen vara inbyggd??

Det är helt ok att låta VP-rör gå in i (botten på) en utv kopplingsdosa, finns tom hål för det. Har det själv på några ställen i mitt garage.

Flexslang och VP-rör får ligga utanpåliggande (kortare bitar iallafall), men det är ju inte så snyggt...

• Gilla
mt-01
  • Laddar…
Men är det godkännt att dra in en flexslang på sidan av en utvändig kopplingsdosa?
alt. motera en invändig dosa utvändigt och gå med ekk ut från den.

magic_gbg skrev:
Men är det godkännt att dra in en flexslang på sidan av en utvändig kopplingsdosa?
alt. motera en invändig dosa utvändigt och gå med ekk ut från den.
Med botten menade jag den del som sätts mot väggen och då kommer inte VP-rören att synas öht. Svaret ang synliga VP-rör gällde bara i allmänhet.

Skulle inte använda dosor för infält montage, dels är de ju inte kapslingsmässigt avsedda för det och de saknar dessutom bra genomföringar för EKK.

C
magic_gbg skrev:
Men nog måste det vara tillåtet att gå in med en utanpåliggande flexslang i en utanpåliggande kopplingsdosa.?

cpalm skrev:
[quote author=magic_gbg link=1147267548/0#2 date=1147332706]Men är det godkännt att dra in en flexslang på sidan av en utvändig kopplingsdosa?
Men nog måste det vara tillåtet att gå in med en utanpåliggande flexslang i en utanpåliggande kopplingsdosa.?[/quote]

Ja det är godkänt.
Varför skulle det inte vara det???

Det kändes lite amatörmässigt att göra så. Men bara det är godkännt så får det vara så :) tack för svaret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.