2 344 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Ovanligt hög luftfuktighet i grunden?
Hej!
Jag har ett modulenthus byggt 2007 med krypgrund på 120cm och 150kvm.
Jag har två vanliga avfuktare som går 12h om dygnet med hjälp av timer (går dom 24h så isar dom igen). Grunden är isolerad och tät. Jag tycker att jag har väldigt hög lf med tanke på årstiden, den ligger på 65-71%. Jag har även en hundkoja utomhus som värms med en frostvakt och där ligger lf på 25-35%. Temperaturen i grunden är nu ca 10 grader och i kojan ca 6 grader. Jag tycker att lf borde vara lägre i grunden nu på vintern med tanke på temperaturen. Markbädden är säkrad med fuktspärr. Är detta normalt? Hur har ni det med lf i grunden?
Jag har ett modulenthus byggt 2007 med krypgrund på 120cm och 150kvm.
Jag har två vanliga avfuktare som går 12h om dygnet med hjälp av timer (går dom 24h så isar dom igen). Grunden är isolerad och tät. Jag tycker att jag har väldigt hög lf med tanke på årstiden, den ligger på 65-71%. Jag har även en hundkoja utomhus som värms med en frostvakt och där ligger lf på 25-35%. Temperaturen i grunden är nu ca 10 grader och i kojan ca 6 grader. Jag tycker att lf borde vara lägre i grunden nu på vintern med tanke på temperaturen. Markbädden är säkrad med fuktspärr. Är detta normalt? Hur har ni det med lf i grunden?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Klicka här för att svara
